|
کدخبر: 193804

افزایش سرمایه در راه این ۴ شرکت بورسی

در هفته‌ای که گذشت در تارنمای کدال شاهد انتشار اطلاعیه‌های متعدد درباره روند افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی و فرابورسی بودیم.

اقتصاد افزایش سرمایه در راه این ۴ شرکت بورسی

در این بین ۴ اطلاعیه از سه ناشر بورسی و یک ناشر فرابورسی مربوط به‌تصمیم شرکت‌ها برای انجام افزایش سرمایه بود. بر این اساس هیات‌مدیره شرکت‌های «کخاک»، «فملی»، «ولبهمن» و «کچاد» پیشنهاد افزایش سرمایه خود را جهت اظهارنظر به‌حسابرس و بازرس قانونی ارسال کردند. یکی از خبرهایی که این‌روزها بسیار به‌گوش بورس‌بازان می‌رسد، افزایش سرمایه شرکت‌ها از روش‌های متعدد است. در هفته‌ای که گذشت نیز ۵ ناشر تصمیم به‌افزایش سرمایه داشتند که جزئیات آن در ادامه تشریح می‌شود.

 سرمایه «کچاد» حدودا ۴ برابر می‌شود

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با نماد «کچاد» نیز روز شنبه‌ در اطلاعیه‌ای خبر از افزایش سرمایه بیش از ۲۶۳ درصدی شرکت داد. این شرکت پیشنهاد افزایش سرمایه خود را از مبلغ ۵/ ۵ هزار میلیارد تومان به‌مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده‌نقدی، سود انباشته، آورده‌نقدی با سلب حق‌تقدم از سهامداران فعلی برای تامین منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح‌های توسعه در دست اجرا، خرید دارایی‌های سرمایه‌ای (ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی)، جبران مخارج انجام‌شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر پس از تصویب هیات‌مدیره در تاریخ ۲۳/ ۰۵/ ۱۴۰۰ جهت اظهارنظر به‌حسابرس و بازرس قانونی ارسال کرد.

«فملی» افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی می‌دهد

روز یکشنبه ‌شرکت ملی صنایع مس ایران با نماد «فملی» در اطلاعیه‌ای در سامانه کدال اعلام کرد که جهت تامین بخشی از منابع مورد نیاز در سال ۱۴۰۰ از محل سود انباشته تصمیم به‌افزایش سرمایه از مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان به‌۴۰ هزار میلیارد تومان (معادل ۱۰۰ درصد) دارد. در همان روز طی اطلاعیه‌ای اعلام شد که هیات‌مدیره شرکت بهمن لیزینگ با نماد «ولبهمن» نیز برای اصلاح ساختار مالی تصمیمات خود مبنی بر افزایش سرمایه از مبلغ ۸۰ میلیارد تومان به‌۱۹۴ میلیارد تومان (۵/ ۱۴۲ درصد) از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را جهت کسب تکلیف به‌بازرس و حسابرس قانونی ارسال کرده‌اند.

«کخاک» افزایش سرمایه می‌دهد

همچنین روز دوشنبه‌شرکت صنایع خاک‌چینی ایران با نماد «کخاک» اعلام کرد که تصمیم به‌افزایش سرمایه از مبلغ ۱۵۰‌میلیارد تومان به‌مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان از محل آورده‌نقدی جهت احداث خط پنجم فرآوری کائولن، خط‌تولید آهک زنده میکرونیزه ویژه بتن هوادار اتوکلاوی و جبران مخارج انجام شده بابت سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در اجرای پروژه خط تولید انواع بلوک و پانل سبک گازی و ملات خشک دارد و بر این اساس پیشنهاد هیات‌مدیره جهت اظهارنظر به‌حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده‌است.

منبع: دنیای اقتصاد
  • محمد ارسالی در

    افزایش سرمایه ، زمانبر شدن و اطلاع ندان جداگانه به سهامداران برای نحوه بهره برد اری از کاهش قیمت سهم و تخصیص سهم جایزه و یا میزان و محل سود قابل دریافت از بانک و یا...و درج کلیات در سیستم کدال که سهام داران را متضرر و ماهیت امانت داری گارگزا ران را زیر سئوال و ابهام قرار میدهد از ب زرگترین سیاست های غلط در حضور سهامداران در بازار بورس و مورد اعتراض است.

ارسال نظر