|
کدخبر: 193700

خبر خوش در مورد همسان‌سازی حقوق‌ها

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت افزایش منابع برای متناسب سازی حقوق و تورم گفت که در همین رابطه فروش نفت و خنثی سازی تحریم باید در دستور کار قرار گیرد.

بهروز محبی اظهار کرد: آقای رئیسی در دیدار با نمایندگان و در اظهاراتی که اخیرا داشتند بر ضرورت متناسب سازی حقوق و تورم تاکید کردند. در دولت گذشته اتفاقی افتاد و ما قله‌ای را در علوم پزشکی ایجاد کردیم که نتیجتا حقوق قابل توجهی به قسمتی از مجموعه علوم پزشکی پرداخت می‌شد. در ادامه اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها خواستار همسان سازی شدند و بعد آموزش و پرورش این درخواست را مطرح کرد و این دومینو کماکان آغاز شد که کار درستی نبود.

وی افزود: اگر قرار است متناسب سازی صورت گیرد همانطور که رئیس جمهور تاکید کردند باید همه گروه‌های شغلی را شامل شود و این از الزامات کشور است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس ادامه داد: همین الان خانواده‌ای حقوق کارمندی چهار یا پنج میلیون تومان که زیر خط فقر است دریافت می‌کند و عادلانه نیست که در مقابل عده‌ای افزایش حقوق ۱۰، ۱۵ میلیون تومانی داشته باشند در حالیکه عده‌ای با حقوق حداقلی امرار معاش می‌کنند. پس این سخن درستی است که اگر قرار است اتفاقی بیفتد باید برای همه لحاظ شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: در آینده به واسطه شرایطی که ایجاد شده و توقعاتی که برای اقشار مختلف به وجود آمده حاکمیت و دولت باید بتوانند منابع را به صورت جدی افزایش دهند. این می‌تواند از مسیر‌های متعدد، متنوع و متمایز انجام شود. مثل افزایش پایه مالیاتی و جذب مالیات از کسانی که سال‌ها فرار مالیاتی داشتند و در مقابل حذف برخی هزینه‌های غیر ضروری و فروش اموال دولت نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

محبی با بیان اینکه فروش نفت و خنثی سازی تحریم باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: کشور ما این ظرفیت را دارد و ما اگر بتوانیم این محاصره را چه در وین، چه در پکن و چه در کشور‌هایی که ارتباط راهبردی با ما دارند بشکنیم می‌توانیم این فضا را ایجاد کنیم.

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    به بهانه این که عادلانه نیست برای عده ای بشود برای هیچکس نمی شود

  • محسن ایمانی ارسالی در

    اگه این مملکت واقعا جمهوری اسلامی هستش و عدالت حکم فرماست چرا کارمند یه اداره با لای 15 میلیون میگیره و یه اداره زیر 7 می لیون .فاصله طبقاتی رو خودشون زید کردن .ت ا کی هر سال حرف از یکسان سازی حقوق میخوا د بشه فقط وعده سر خرمن و دروغ و فساد .

  • ناشناس ارسالی در

    ی معلم بازنشسته چرا بایستی با ۶ کلاس سو اد ۸ میلیون حوق بگیره اون وقت تامین اجتم اعی به لیسانس بازنشسته کمتر از ۴ میلیون با ۳۰ سال سابقه بیمه پرداخت میکنه و این تبعیض همچنان ادامه دارد چرا چون حقوق خد مسئولین کشور از محل صندوق کشوریه فلذا پو لها تامین اجتماعی رفت تو جیب کشوری و لشک ری اونم چند برابر.چرا چون صاحب نیست

    • ناشناس ارسالی در

      این بنده خدای بی سواد که هنوز نمی داند م علم فوق لیسانس خیلی کمتر از کارمند دیپلم ماهانه دریافتی دارد چون معلم فقط حقوق د ریافت می کند ولی همه کارمندان علاوه بر ح قوق حق مسکن، حق ایاب و ذهاب، پاداش، حق ک ارانه، اضافه کار از 150 تا 180 ساعت، حق خواروبار (حق غذا) دریافت می کنند یعنی یک کارمند تقریباً سه برابر یک معلم دریافتی دارند ولی متاسفانه مسؤلین از این امر بی خبر هستند و اگر معلمین اعتراض دارند به دلیل این تبعیض هست. منتهی تا چند درصد قر ار است حقوق معلم ها افزایش پیدا می کند ه مه کارمندان فریاد بر می آورند چرا حقوق م علم زیاد می شود درصورتی که کارمندان تأمی ن اجتماعی چهاربرابر یک معلم هم پایه خود دریافتی دارد این یعنی ظلم مطلق و ظلم در جامعه اسلامی پذیرفته نیست

  • ناشناس ارسالی در

    آقای رییسی تو رو خدا حقوق ما باز نشسته ف رهنگی را زیاد کنید بخدا نون حالی هم گیر مون نمیاد آقای رییسی کمک کنید دیگه از غص ه دارم میمیرم

  • محمدی ارسالی در

    بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد. ت و کشور ایرا ن حرفها روی کاغد زیباست اماا ز عمل هیچ خبری نیست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها