|
کدخبر: 192779 رویا رئیسی

یک فعال حوزه بلاکچین در گفتگو با گسترش نیوز:

بلاک چین چه آینده‌ای برای صنعت بیمه رقم خواهد زد؟

رونق فناوری بلاکچین در صنعت بیمه منجر به اثبات پذیری و امنیت اطلاعات می‌شود.

اقتصاد بلاک چین چه آینده‌ای برای صنعت بیمه رقم خواهد زد؟

بلاک چین عضو تازه فناوری هست که برای محدودیت‌ها و مسائل راهکارهای مختلفی دارد. در صنعت بیمه نیز از این عضو تازه فناوری صحبت به میان آمده است. بلاک چین، قابلیت‌ها و پتانسیل خوبی برای صنعت بیمه دارد و بیمه‌گران باید با هوشیاری کاربردهای مختلف این فناوری را کشف کنند. همکاری بیمه‌ها پیرامون بلاکچین فضای رقابتی خوبی را ایجاد خواهد کرد. برای بررسی این موضوع گفت‌وگویی با یکی از فعالین حوزه بلاک چین داشتیم که در ادامه مشروح این گفت‌وگو را مشاهده می‌کنید.

عملکرد بلاک چین در صنعت بیمه

میر سهیل نیکزاد، بیت کوینر و فعال حوزه ارزهای دیجیتال در گفتگو با گسترش نیوز گفت: در فرآیندهای فعلی صنعت بیمه به هر دلیلی شاهد بحث تقلب اطلاعات هستیم که بعد از ثبت، اطلاعات جا به جا می‌شود. به عنوان اولین راهکار می‌توانیم به صنعت بیمه پیشنهاد دهیم که از فناوری بلاک چین استفاده کنند. با این کار اطلاعات قابل تغییر نخواهند بود. در بحث دوم باید اشاره کنیم که بیمه‌ها حق بیمه افراد را جمع‌آوری می‌کنند و برای ادامه راه در این صنعت سرمایه‌گذاری می‌کنند. در آینده درآمد این سرمایه‌گذاری برای افراد بیمه شده خرج می‌شود. ما پیشنهاد می‌کنیم، بخشی از این سرمایه را در پروژه‌های بلاک چین یا رمز ارزها سرمایه‌گذاری کنند. در بحث سوم توصیه می‌کنیم که به بیمه‌های غیرمتمرکز فکر کنند. این نوع از بیمه‌ها لزوماً تأمین ‌کننده خسارت نیستند و پروتکل‌های خلاقانه‌ای ایجاد می‌شود. بحث سوم نسبت به دو مبحث اول مهم‌تر هست و در آینده دورتر اجرایی خواهد شد.

نیکزاد

امنیت اطلاعات مزیت ویژه بلاک چین برای صنعت بیمه

نیکزاد اظهار کرد: اگر بیمه‌ها با روال موجود به کار خود ادامه دهند و ترکیب آن‌ها تغییر نکند، نیازمند امنیت اطلاعات هستند. مهم‌ترین نیاز بیمه‌ها امنیت اطلاعات هست. مزیت ویژه فناوری بلاک چین پیرامون هویت، تائید و امنیت اطلاعات است. رونق فناوری بلاک چین در صنعت بیمه منجر به اثبات پذیری و امنیت اطلاعات می‌شود. بحث سرمایه‌گذاری و تغییر ساختار نیز در مراحل بعدی شکل می‌گیرند.

امکاناتی که بلاک چین به کاربران بیمه می‌ دهد

وی افزود: در بحث احراز هویت بلاک چین نیز مصرف ‌کننده هست. اگرچه راهکارهای مختلفی پیرامون احراز هویت پیشنهاد می‌شود اما زمانی این بحث مزیت دارد که از جهت تغییرناپذیری اطلاعات به بلاک چین تکیه کنیم. بلاک چین مزیت ویژه برای احراز هویت ندارد و هویت کاربر تا حد امکان در فناوری بلاک چین ارائه نمی‌شود. با این منطق به جای خدماتی مثل احراز هویت باید بر روی خدماتی مثل شخصی‌سازی سرویس‌ها تمرکز کرد. بلاک چین به مشتری‌ها این امکان را می‌دهد که از قدرت کاربر بیشتر برخوردار شوند و با تعداد مختلفی کاربر و تنوع بیمه‌گذارها مواجه شوند. این مزیت رقابتی را فناوری بلاک چین در اختیار صنعت بیمه قرار می‌دهد. کاربران می‌توانند تراکنش‌های مستقیم و بدون واسطه داشته باشند.

تغییراتی که بلاک چین برای بیمه رقم می‌ زند

این فعال حوزه ارزهای دیجیتال تأکید کرد: در آینده می‌توانیم شاهد بیمه‌هایی بدون شرکت بیمه باشیم. بدون وابستگی با بلاک چین افراد بیمه‌گذار و دریافت ‌کننده بیمه می‌شوند. مکانیسم صنعت بیمه تغییر می‌کند و سازمان‌هایی که حجم زیادی از اطلاعات دارند، معنا ندارند. کاربران هستند که در این فضا نقش ایفا می‌کند. البته این روند حداقل ۵ سال زمان نیاز دارد تا در جهان رونق پیدا کند.

جایگاه ایران در فناوری بلاک چین

نیکزاد در پایان گفت: ایران از نظر فناوری بلاک چین وضعیت خوبی دارد. در بیشتر حوزه‌های این فناوری حرفی برای گفتن داریم. پیرامون مباحث سخت‌افزاری و حمایت‌های دولتی وضع خوبی نداریم. البته این گلایه از همه ما هست که خودمان را دست ‌کم می‌گیریم. افراد حاضر در این حوزه خودشان را باور ندارند. اکثراً به دنبال اقدامات سایر افراد هستند. خیلی از فعالین و استارت آپ های این حوزه اعتماد به نفس ندارند و در مسیر تقلب و الگوبرداری قدم بر می‌دارند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها