|
کدخبر: 192035

بحران سیمان را مجدد فرا گرفت

برق کارخانه سیمان تهران دوباره قطع شد و همین مساله سیمان را دوباره گران کرد. رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی با تائید این خبر گفت: به دلیل کمبود سیمان در بازار، قیمت آن در برخی مناطق دوباره به کانال ۱۰۰ هزار تومان برگشته است.

اقتصاد بحران سیمان را مجدد فرا گرفت

برق صنایع دوباره قطع شده است و همین مساله عرضه سیمان به بازار را کاهش داد.

فروشندگان مصالح ساختمانی می‌گویند توقف خط تولید سیمان به دلیل قطع برق باعث شده است که کارخانه‌داران از عرضه این محصول خودداری کنند و سیمان به صورت قطره‌چکانی به بازار برسد.

رئیس اتحادیه مصالح فروشان با تائید این خبر توضیح داد: تولیدکنندگان سیمان تهران اعلام کرده‌اند امروز پنج‌شنبه عرضه سیمان تهران به دلیل قطع برق متوقف است.

اسماعیل کاظمی قهی گفت: برخی کارخانه‌ها سیمان را هم به بورس کالا عرضه می‌کنند و بخشی از آنها به فروش مستقیم روی آوردند و همین دو مساله باعث اختلال در بازار سیمان شده است.

افزایش دوباره قیمت سیمان در حالی رخ داده که هفته گذشته وزارت صمت اعلام کرده بود قیمت سیمان به زیر ۴۰ هزار تومان برای هر پاکت می‌رسد.

همچنین رئیس اتحادیه مصالح‌فروشان از ارزان شدن سیمان خبر داده و گفته بود: «برق کارخانه‌های سیمان وصل شده است و مشتریان برای خرید سیمان چند روز دست نگه دارند، چرا که با وصل شدن برق کارخانه‌ها سیمان ارزان می‌شود.»

حالا رئیس اتحادیه مصالح فروشان برخلاف صحبت‌های هفته گذشته این بار گفت: کاهش قیمت سیمان به وضعیت تولید بستگی دارد و چنانچه تولید بیشتر شود سیمان ارزان می‌شود، در غیر این صورت نوسان قیمت سیمان تداوم دارد.

این روزها نابسامانی بازار سیمان ساخت و ساز را متوقف کرده است و برخی از سازندگان می‌گویند به دلیل نوسان شدید قیمت سیمان ساخت پروژه‌ها را تا اطلاع ثانوی معطل گذاشته‌اند.

ارسال نظر