|
کدخبر: 191785

مقصد بعدی قیمت دلار کجاست؟

اگر امروز دلار یک ساعت بالای خط ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومانی باقی بماند، احتمال حرکت صعودی این ارز به سوی مرز ۲۷ هزار تومانی وجود خواهد داشت.

اقتصاد مقصد بعدی قیمت دلار کجاست؟

شکست محدوده مقاومتی ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی، تحرک خریداران در بازار ارز را بیشتر کرده است. شدت این تحرکات به اندازه ای بود که دیشب در معاملات پشت خطی، اسکناس آمریکایی به بالای خط مقاومتی ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومانی رفت. به گفته تحلیل گران فنی، اگر امروز دلار یک ساعت بالای خط ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومانی باقی بماند، احتمال حرکت صعودی این ارز به سوی مرز ۲۷ هزار تومانی وجود خواهد داشت.

نوسان گیران از ابتدای هفته قدرت بیشتری گرفته اند و با گذشت روزها و عدم انتشار اخبار مشخص درباره آینده مذاکرات هسته ای، نا اطمینانی های بیشتری ایجاد شده است. در چنین فضایی، نگرانی از چشم انداز آینده موجب شده است که تقاضای احتیاطی بیشتری روانه بازار شود.

پشت خطی

 در کنار این گفته می شود که عرضه کنندگان درهم نیز در دو روز گذشته تمایل چندانی به فروش نداشته اند. اگر امروز نرخ حواله درهم بالای خط ۷ هزار و ۲۰۰تومان تثبیت شود، خریداران در بازار داخلی، پرقدرت به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

از آن سو، از منطقه افغانستان اخبار خوبی به گوش بازار ارز داخلی نمی رسد و همین موضوع موجب شده است که انتظارات نسبت به عرضه ارز تا حدی تعدیل شود. در گذشته صادرات قابل توجهی به افغانستان صورت میگرفت و دلار به صورت اسکناس وارد بازار داخلی می شد. با این حال، نا آرامی های اخیر افغانستان موجب شده است که این صادرات کاهش یابد و در مقاطعی قطع شود.

افزون بر دلایل گفته شده، سمت و سوی انتظارات در بازار داخلی به دلیل مساله کسری بودجه دولت و احتمال کاهش درآمدهای نفتی تا حدی تغییر کرده است و این مساله نیز خریداران را در بازار قوی نگه داشته است.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر