|
کدخبر: 191660

جزییات جدید از معاملات مشکوک بورس

در روز رشد ۲۰ هزار و ۵۹۵ واحدی شاخص، پتروشیمی فرابورسی، دو سهم بیمه، ۶ شرکت سرمایه گذاری به همراه ۶ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

اقتصاد جزییات جدید از معاملات مشکوک بورس

در جریان معاملات چهارمین روز کاری این هفته، بازار سهام با تعادل میان خریداران و فروشندگان در مدار مثبت آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با رشد ۲۰ هزار و ۵۹۵ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۴۵۳ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۷.۷ و ۹.۷ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به بانک دی، بانک ملت، سایپا، سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان به همراه ایران خودرو با داد و ستد بیش از ۹۸۴، ۵۷۷ ، ۴۳۰، ۴۱۱ و ۳۶۱ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۹ تا شش برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، قند لرستان شرکت حاضر در بازار دوم بورس با افت ۴.۸ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۱۰.۸ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های پتروشیمی جهرم، بیمه ملت، سرمایه گذاری ساختمانی بین المللی نام آوران مهندسی، سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان، تجهیز نیروی زنگان، تابان نیرو سپاهان، سرمایه گذاری مسکن الوند، دوده فام، آزمایش، بیمه سینا، سرمایه گذاری کرمانشاه، سرمایه گذاری و توسعه خوزستان، گروه صنایع بهشهر و سرمایه گذاری لقمان مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور یک پتروشیمی، دو سهم بیمه، ۶ شرکت سرمایه گذاری به همراه ۶ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

 

منبع: بورس پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها