|
کدخبر: 191055 شاپور پشابادی

اختصاصی گسترش‌نیوز:

آسان‌ ترین روش پول درآوردن در یوتیوب + راهنمای کامل

بعضی افراد از ویدئوهای دیگران استفاده می‌کنند و فقط آنها را به اشتراک می‌گذارند ولی درآمدشان بسیار بیشتر از تولیدکنندگان اصلی است. شما بدون ساخت ویدئوی هم می‌توانید روزانه ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار به‌دست آورید.

اقتصاد آسان‌ ترین روش پول درآوردن در یوتیوب + راهنمای کامل

چطور می‌توان در یوتیوب ویدئو نساخت ولی درآمد داشت. شما بدون ساخت ویدئوی هم می‌توانید روزانه ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار به‌دست آورید. من ۹ کانال راه‌اندازی کردم و برای ۸ تای آنها هیچ ویدئویی درست نمی‌کنم. یکی از کانال‌ها یک میلیون، مشترک دارد و ماهانه، ۳۰ هزار دلار نصیبم می‌کند. چطور؟ در این ویدئو، ۶ مرحله کار راتوضیح می‌دهم و می‌‌گویم چطور می‌توانید بدون اینکه هیچ محتوایی تولید کنید به درآمد برسید.

۱.۶ میلیون دلار درآمد

شده در یوتیوب، ویدئویی را تماشا کنید ولی اصلاً چهره سازنده‌ را نبینید؟ احتمالاً جواب شما مثبت، است ولی بعید است بدانید که این قبیل ویدئوها چه‌بسا بسیار درآمدزاتر از ویدئوی اصلی و کاملاً تولیدی باشند. افرادی هستند که از ویدئوهای بقیه استفاده می‌کنند و فقط به اشتراک می‌گذارند. کار اصلی این جور کانال‌ها این است که ویدئوها را دانلود کرده و بعد در کانال خود قرار می‌دهند و با قرار دادن آگهی در ویدئوها به درآمد می‌رسند. و این کار قانونی است؟ بله به برکت مفهومی به اسم «استفاده منصفانه» هیچ محدودیتی ندارد. مثالی می‌آورم تا باور کنید. کانالی را می‌شناسم که گردانندگانش، ویدئوهای خیلی پربازدید می‌سازند. تعداد بازدیدهای آنها به ۸۱۵ میلیون رسیده و فقط از راه آگهی، ۱.۶ میلیون درآمد دارند. تازه این رقم را حداقلی در نظر گرفته‌ایم. عالی است ولی این کانال ماهانه چقدر محتوا تولید می‌کند؟ طبق آمار social blade آنها فقط با جمع‌آوری، کنار هم قرار دادن و روایت ویدئوها، هر ماه بین ۱۰۰۰ تا ۳۰ هزار دلار درآمد داشته‌اند. پس خودشان هیچ ویدئویی نمی‌سازند. باورکردنی نیست ولی با همین روش ساده در یوتیوب، حسابی پول درمی‌آورند.

شش مرحله کار

حالا می‌خواهم شش مرحله کار را توضیح دهیم تا بدانید چطور می‌توان این کار را کرد. ابتدا باید دیدی کلی داشته باشید تا بدانید این روش در اصل چطور کار می‌کند؟ کافی است حساب کاربری داشته باشید تا بتوانید ویدئوها را در یوتیوب، دانلود و در کانال خودتان بارگذاری کنید. به این ترتیب مجبور نیستید ویدئو بسازید. پس مرحله اول آن است که برای خود کانال درست کنید. اگر این ویدئو را می‌بینید معنایش آن است که ‌آی‌دی دارید پس می‌توانید هرچند کانال که می‌خواهید ایجاد کنید. لازم نیست چند صد آدرس جی‌میل و پسوردهای مختلف داشته باشید. فقط با داشتن یک حساب جی‌میل می‌توانید تعداد زیادی کانال درست کنید. به تنظیمات بروید و هرچند کانال که می‌خواهید بسازید. ممکن است بپرسید خوب چه جور محتوایی باید بسازم؟ که من سراغ مرحله دوم که همان انتخاب جایگاه باشد بروم. من ۱۰ کانال آموزشی خودمان را توصیه می‌کنم. موضوع این کانال‌ها روانشناسی، آموزش، مد، وحشت، تجمل و موضوعات مالی است. آنها کانال‌های بسیار خوبی برای الگوگیری هستند و به کمک‌شان می‌توانید جایگاه خوبی انتخاب کنید. حتما برای کانال‌تان از لوگو استفاده کنید که حرفه‌ای و رسمی به نظر برسد و مردم آن را یک برند واقعی بدانند. مرحله سوم، درآمدزایی است. می‌توانید مستقیماً از خود یوتیوب به درآمد برسید یعنی آگهی‌ها را در محتواها قرار دهید. برای این کار به برنامه شریک یوتیوب (youe tube partner) ملحق شوید تا یوتیوب به ویدئو های شما، آگهی اضافه کند و درصدی از درآمد به شما برسد. البته دو شرط دارد. باید ۱۰۰۰ مشترک داشته باشید و ویدئوی شما حداقل ۴ هزار ساعت دیده شود. ممکن است فکر کنید خیلی طول می‌کشد تا به این نقطه برسید ولی با روش من خیلی زودتر از چیزی که فکر می‌کنید به درآمد می‌رسید. مثلا من وقتی کانال جدیدی راه می‌اندازیم بعد از یکی دو ماه به درآمدزایی می‌رسم.

راه پیدا کردن ویدئوهای پربازید

مرحله چهارم این است که محتوای موردنظر خود را کجا پیدا کنید. دو گزینه را پیشنهاد می‌کنم. می‌توانید ویدئوها را مستقیماً از خود یوتیوب انتخاب کنید. خیلی راحت است؛ به یوتیوب بروید و در طاقچه خودتان جست‌وجو کنید. حالا ۱۰ ویدئوی برتر را در میان ویدئوهایی که در ماه قبل، جز پربیننده‌ها بوده‌اند را پیدا کنید. حالا به ویدئوهایی که واقعاً به شما بازدید می‌‌دهند دسترسی دارید. از ویدئوها استفاده کنید ولی مطمئن شوید که ویدئوی موردنظرتان را تغییر دهید تا شرط منصفانه بودن را مراعات کرده باشید.

پیکسابی دات کام را امتحان کنید

راه دوم این است که به سایت‌های رایگان ویدئو بروید تا به تعداد بسیار زیادی از کانال‌های یوتیوب دسترسی پیدا کنید. در سایت‌هایی مثل brainy dose (براینی دوز) فقط ویدئوهای روان‌شناختی صداگذاری‌شده وجود دارد. ممکن است بپرسید کجا می‌‌توانم به ویدئوهای رایگان دسترسی داشته باشم؟ من دو سایت را به شما توصیه می‌کنم. در pixabay.com. (پیکسابی دات کام) ویدئوها و عکس‌ها کاملاً رایگان است. اگر دنبال درآمد بیشتر هستید و نمی‌‌خواهید منتظر بمانید که تعداد مشترکان و بازدیدها به این اعداد برسد می‌توانید بسته به محتوای ویدئوی خود، لینک‌های مرتبط را در ویدئوها قرار دهید.

من برنامه digi store ۲۴ comm و آمازون را توصیه می‌کنم. نگران هم نباشید، روش ادیت ویدئوها هم آسان است و با صرف کمی وقت، می‌توان یاد گرفت. ابتدا باید مطمئن شوید که ویدئوی شما بهینه‌سازی شده است. چطور؟ ویدئوی شما باید عنوان مناسب، تگ‌های مرتبط‌، تصویر نمایه و زیرنویس داشته باشد. اگر می‌خواهید بدون دردسر و زحمت زیاد این کارها را انجام دهید از VID IQ (وی‌ای دی‌ای کیو) استفاده کنید. کاملاً هم رایگان است. و اما درباره اسم و عنوان ویدئو! مطمئن شوید از همان کلماتی استفاده کنید که مردم هنگام جستجواستفاده می‌کنند. از خودتان سوال کنید اگر در یوتیوب دنبال چنین موضوعی باشم چه کلماتی را سرچ می‌کنم؟ از تگ‌ها، کلمات کلیدی و عبارات زیاد و متنوع استفاده کنید تا ویدئوی شما در بالای نتایج جست‌وجو نمایش داده شود. اگر حوصله این کارها را ندارید از همان برنامه VID IQ استفاده کنید مرحله ششم آن است که آگهی‌ها را به ویدئوها اضافه کنید. اگر این کارها را به درستی انجام دهید می‌توانید به درآمد برسید. بهترین راه برای پول در آوردن در یوتیوب، تولید ویدئوهایی است که بیشتر از ۱۰ دقیقه باشند. این طوری می‌توانید در چند جای ویدئو، «آگهی داخلی» اضافه کنید. بهترین راهش این است که در شروع و پایان و همین‌طور در هر دو دقیقه، آگهی داشته باشید. اگر در اول و آخر و همین‌طور در دقیقه ۲، ۴، ۶، ۸ ویدئو آگهی داشته باشید درآمدتان در مقایسه با زمانی که فقط یک آگهی پایانی دارید ۶ برابر می‌شود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها