|
کدخبر: 190113

رونمایی زنگنه از یارانه دلاری دولت!

وزیر نفت گفت: در سال ۹۸ به میزان ۸۰ میلیارد دلار یارانه برای فرآورده های نفتی و گازی در کشور پرداخت شده که این رقم در سال گذشته اندکی کمتر، ولی برای سال جاری نیز همین حدود می شود و رقمی بسیار زیاد است.

اقتصاد رونمایی زنگنه از یارانه دلاری دولت!

بیژن زنگنه، وزیر نفت امروز (دوشنبه) در مراسم رونمایی از سامانه «سدف» (سامانه الکترونیکی درخواست فرآورده‌های نفتی) اظهار داشت: ۲۰۰ میلیون لیتر در روز فرآورده نفتی در کشور توزیع می‌شود، سال گذشته به دلیل کاهش قیمت نفت، یارانه پرداختی فرآورده‌های نفت و گاز کمتر بود.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ به میزان ۸۰ میلیارد دلار یارانه برای فرآورده‌های نفتی و گازی در کشور پرداخت شده که این رقم در سال گذشته اندکی کمتر، ولی برای سال جاری نیز همین حدود می‌شود و رقمی بسیار زیاد است.

وزیر نفت با بیان اینکه «در ایران قیمت هر لیتر گازوییل ۳۰۰ تومان است و خارج از کشور و با قیمت فوب خلیج‌فارس به ۱۰ هزار تومان می‌رسد»، گفت: چند هزار کیلومتر مرز زمینی و دریایی و قیمت‌های متفاوت در دو طرف مرز هر انسانی را برای قاچاق وسوسه می‌کند.

وی افزود: اکنون ۹۵ درصد جمعیت کشور از گاز استفاده می‌کنند و سهم سوخت‌های مایع بسیار کمتر است.

وزیر نفت در خصوص صادرات فرآورده‌های نفتی گفت: سال گذشته ۲۳ میلیون تن صادرات فراورده‌های نفتی انجام شده و صادرات فراورده‌های نفتی در چند سال گذشته، چهار برابر شده است.

وی افزود: برخی فکر می‌کنند صادرات فراورده‌های نفتی ساده است اما ما خیلی زحمت کشیدیم تا به اینجا رسید.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر