|
کدخبر: 187926

طرح ویژه ایجاد ۱۵ هزار شغل در تهران + جزئیات

ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی یکی از رویکردهای رایج صنعتی‌سازی به منظور تسهیل و تمرکز فعالیت‌ها و کاهش هزینه تمام شده تولیدات است.

از همین‌رو شهرک صنعتی پوشاک با اخذ سه مصوبه از هیات دولت، مقابل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) طراحی شد، اما اجرای این پروژه عظیم به دلیل وجود موانع و مشکلات با تاخیر همراه بود.

اما با طرح در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، برگزاری بیش از ۳۰ جلسه و نظارت و پیگیری مستمر استاندار تهران، عملیات اجرایی این شهرک ۲۰۰ هکتاری آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران نیز پیش‌تر اعلام کرده بود، آماده‌سازی این شهرک ۲۰۶ هکتاری در ۳۵ کیلومتری اتوبان "تهران - قم" در بخش "حسن‌ آباد فشافویه" حدود هشت ماه به طول می‌انجامد.

"حشمت الله عسگری" از استقرار ۱۵۰ واحد در زمینه پوشاک در این شهرک خبر داد و گفت: صنعت پوشاک ظرفیت خوبی در حوزه جلوگیری از خروج ارز، اشتغال و حتی صادرات دارد که راه اندازی شهرک صنعتی پوشاک می تواند گام موثری در این حوزه باشد.

عملیات احداث شهرک صنعتی پوشاک سال ۱۳۹۵ توسط رئیس جمهورآغاز شد و پیشرفت آن در دستور کار قرار گرفت تا بدین وسیله تمامی واحدهای مختلف صنعت پوشاک با گردآمدن در کنار یکدیگر موجب رشد و توسعه این صنعت را موجب شوند.

این شهرک تخصصی اولین شهرکی است که براساس نیاز داخلی طراحی شده و تمامی زنجیره تولید پوشاک از تامین مواد اولیه، مد و طراحی را شامل می‌شود.    

منبع: ایرنا

ارسال نظر