|
کدخبر: 187721

مردم بابت شماره گذاری خودرو چقدر مالیات دادند؟

جزئیات مالیات بر مصرف کالا و خدمات در سال ۹۹ نشان می‌دهد، مردم بیش از ۷۴ هزار میلیارد تومان مالیات دادند.

اقتصاد مردم بابت شماره گذاری خودرو چقدر مالیات دادند؟

جزئیات مالیات بر مصرف کالا و خدمات در سال ۹۹ نشان می‌دهد، مردم بیش از ۷۴ هزار میلیارد تومان مالیات دادند.

مردم در سال ۹۹ بابت مصرف کالا و خدمات، بیش از ۷۴ هزار میلیارد تومان مالیات به دولت پرداختند.

سرفصل مالیات بر کالا و خدمات در نظام مالیاتی مشتمل بر فروش فراورده‌های نفتی، ۲ درصد مالیات سایر کالا، عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور، فروش و مصرف سیگار، نقل و انتقال اتومبیل، شماره گذاری خودرو، مالیات بر ارزش افزوده و سایر ردیف‌های قانونی است.

مردم بابت نقل و انتقال و شماره گذاری خودرو نیز به ترتیب ۲ هزار میلیارد تومان و ۷۴۸ میلیارد تومان مالیات دادند که بیش از ۴۰ درصد رشد دارد.

سال ۹۹ به دلیل محدودیت‌های کرونایی ترددهای جاده ای و مسافرت‌ها کاهش یافت که آثار خود را بر روی مالیات فروش فرآورده‌های نفتی گذاشت و وصولی را ۱۴ درصد به نسبت سال ۹۸ کاهش داد. سال گذشته حدود ۶ هزار میلیارد تومان از این محل مالیات وصول شد. به تبع همه‌گیری کرونا دریافت عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور نیز ۸۹ درصد افت کرد.

سیگاری‌ها ۲۷۵۰ میلیارد تومان مالیات دادند

سیگاری‌ها نیز در این سال ۸۹۶ میلیارد تومان برای فروش و حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای مصرف آن مالیات پرداختند که به ترتیب نسبت به سال ۹۸ بالغ بر ۱۴ درصد و ۴۷ درصد رشد داشته است.

رقم مالیات بر ارزش افزوده نیز با رشد ۳۶ درصدی نسبت به سال ۹۸ به ۵۴ هزار میلیارد تومان رسید. با توجه به اینکه در سال ۹۹ بالغ بر ۱۹۲ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شد سهم ارزش افزوده ۲۸ درصد می‌شود.

 

منبع: فارس

ارسال نظر