|
کدخبر: 187481

مقاومت دلار در مرز حساس

دلار آمریکا در نخستین روز تعطیلی شش روزه تهران بالای مرز ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان مقاومت کرد و قیمت سکه در واکنش به رشد شب گذشته طلای جهانی افزایش یافت.

اقتصاد مقاومت دلار در مرز حساس

دلار آمریکا معاملات امروز را با افزایش ۱۰۰ تومانی نسبت به روز گذشته و با قیمت ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز کرد. دلار آمریکا روز گذشته رقم‌هایی زیر ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان را به ثبت رسانده بود، اما در پایان معاملات روی این مرز ایستاد و نشان داد که به راحتی مرز ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان را از دست نخواهد داد. امروز اولین روز تعطیلی ۶ روزه تهران بود، اما معاملات محدودی در بازار آزاد دلار انجام شد. دلار آمریکا در معاملات امروز بالای مرز ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان نوسان داشت، اما از مرز ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان عبور نکرد.

افزایش قیمت سکه

قیمت طلای جهانی در معاملات روز گذشته به مرز ۱۸۲۰ دلار نزدیک شده بود، اما در اولین ساعات معاملات امروز روند نزولی را دنبال کرد و در حوالی ساعت ۱۳ عصر به وقت ایران در حوالی ۱۸۱۲ دلار قرار گرفت. سکه در شروع معاملات امروز به افزایش شب گذشته قیمت طلا واکنش نشان داد و قدری رشد کرد.

قیمت سکه در شروع معامات امروز ۵۰ هزار تومان از نرخ عصر روز گذشته بالاتر و روی ۱۰ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان قرار داشت. در حوالی ساعت ۱۳ عصر به وقت ایران قیمت سکه ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، قیمت دلار ۲۴ هزار و ۴۸۰ تومان و قیمت طلای جهانی ۱۸۱۳ دلار بود. با این حساب اندازه حباب سکه نزدیک به یک درصد به دست می‌آمد.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر