|
کدخبر: 186377

از واریز یارانه مطبوعات چه خبر؟

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت: در جریان شیوع ویروس کرونا ۱۶۰ میلیارد تومان یارانه حمایتی برای نشر کتاب و مطبوعات پرداخت شده است.

بررسی وضعیت حمایت از مطبوعات در دوران شیوع ویروس کرونا، موضوعی است که اخیراً در جلسه بین سازمان هدفمندسازی یارانه‌ ها و تعاونی مطبوعات کشور مورد بررسی قرار گرفت و حاجتی مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مورد آن توضیحاتی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا، وضعیت اقتصادی کسب و کارهای فرهنگی کشور بیش از پیش آسیب دید که یکی از این حوزه‌ها که بیشترین آسیب را تجربه کرد و تحت تأثیر قرار گرفت مطبوعات بود گفت: بر همین اساس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با توجه به وظیفه ذاتی خود، پرداخت ۱۶۰ میلیارد تومان به بخش مطبوعات را جهت حمایت و رفع مشکلات ایجاد شده ناشی از همه گیری بیماری کرونا در دستور کار قرار داد.

به گفته حاجتی، این پرداخت یارانه طبق مجوز تبصره ۱۴ قانون بودجه (هدفمندی یارانه‌ها) صورت گرفته است.

مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با اشاره به اینکه در حال حاضر و در دوران کرونا رسانه‌ها و مطبوعات نقش مهمی در اطلاع رسانی و تحلیل اخبار و رویدادها دارند افزود: امیدواریم با این حمایت‌ها، نقش مطبوعات پررنگ‌تر شده و مانع از توقف فعالیت بسیاری از فعالان این حوزه در شرایط فعلی که قطعاً هم به نفع مردم، مخاطبان و نیز مجموعه نظام خواهد بود، شود.

وی تشریح، تجزیه و تحلیل و تفسیر وقایع، مسائل اجتماعی و ارائه افکار و عقاید عمومی و انعکاس مشکلات و معضلات جمعی توسط مطبوعات را عنصر اساسی رشد و توسعه فکری در دنیای امروز دانست و یادآور شد: در حقیقت هیچ جامعه‌ای بدون آگاهی به رشد و تعالی نمی‌رسد و بخشی از این آگاهی که زمینه ساز رشد و توسعه می‌شود، مرهون کار رسانه است بنابراین توجه به این حوزه دارای اهمیت بوده و امیدواریم این مهم ادامه یابد.

 

منبع: همشهری

ارسال نظر