|
کدخبر: 184334

نظام مالیاتی هوشمند می شود

پارسا گفت: طرح جامع مالیاتی به خوبی اجرا می شود اما بعد از نظام مالیاتی الکترونیک، بحث نظام مالیاتی هوشمند مطرح است که در ابتدای اجرای آن هستیم.

 پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی در برنامه تیتر امشب در خصوص اجرای طرح نظام جامع مالیاتی تصریح کرد: طرح نظام جامع مالیاتی گذار از نظام مالیاتی سنتی به نظام مالیاتی الکترونیکی است و  با اجرای آن سهولت و سرعت بیشتری در کارها پیش می آید.

او افزود: در مدیریت ریسک توانسته ایم با استفاده از اطلاعاتی که داریم اظهارنامه هایی که مردم و مودیان ارائه می کنند را ارزیابی کنیم و ۵۰ درصد از اظهارنامه هایی که مودیان برای سال ۹۹ ارائه دادند بدون حسابرسی و با مدل ریسک پذیری مورد قبول قرار گرفت.

پارسا بیان کرد: باید کل سیستم ها مکانیزه شود و همه اطلاعات و دیتاهای مالیاتی در اختیار سازمان مالیات قرار گیرد. اکنون بیش از ۹۰ درصد دستگاه ها به ما دیتا می دهند اگرچه در برخی موارد کیفیت لازم ندارند.

رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: تمام دستگاه های اجرایی، اطلاعات و دیتا های مورد نیاز را بهتر از گذشته در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دادند و این کار موجب شد تا گام نهایی طرح جامع مالیاتی به اجرا در آمد.

 پارسا گفت: اطلاعات کامل خودروهای لوکس را نیروی انتظامی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده است و این سازمان به راحتی با علم و اطلاع، می تواند درباره مالیات آن ها تصمیم گیری کنند.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر طرح جامع مالیاتی به خوبی اجرا می شود اما بعد از نظام الکترونیک، بحث نظام  مالیاتی هوشمند مطرح است یعنی اطلاعات آنقدر کامل است خود سازمان اظهارنامه در اختیار مودیان قرار می دهد. ما اکنون در ابتدای راه نظام مالیاتی هوشمند هستیم.

او تاکید کرد: سال گذشته ۱۰۷ درصد درآمدهای مالیاتی کشور محقق شده و این به سبب اجرای نظام مالیاتی الکترونیک بوده است.

۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

پارسا گفت: با این نرخ های موجود و ظرفیت و زیرساخت های کشور، هم اکنون ۱۰۰ هزار میلیارد تومان شکاف مالیاتی داریم که از این میزان ۵۰ هزارمیلیارد اجتناب مالیاتی و ۵۰ هزار میلیارد تومان هم فرار مالیاتی است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها