|
کدخبر: 183600

خبر مهم درباره ثبت‌ نام وام ۷ میلیونی بازنشستگان

طبق وعده‌ای که مدیران سازمان تامین اجتماعی داده‌اند بازنشستگان این سازمان امروز منتظر ثبت‌نام وام هفت میلیون تومانی هستند. آیا ثبت‌نام شروع شده است؟

چند روزی می‌شود که مسئولان سازمان تامین اجتماعی از شروع ثبت‌‌نام وام بازنشستگان خود می‌گوید. طبق گفته مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی ثبت‌نام وام بازنشستگان سازمان باید از امروز آغاز می‌شده است.

او گفته بود که بازنشستگان برای ثبت‌نام باید به سامانه پرداخت وام مستمری بگیران مراجعه کنند که توسط کانون‌های بازنشستگی فعال شده و نیازی به مراجعه حضوری نیست. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز حاکی از این است که این سامانه هنوز آغاز به کار نکرده است.

آنطور که مسئولان سازمان تامین اجتماعی می‌گویند راه‌اندازی این سامانه به استعلام و اطلاعات دستگاه‌های دیگری نیاز دارد که در حال انجام است. این سامانه احتمالا تا دو روز آینده در دسترس بازنشستگان قرار می‌گیرد و آنها از میانه هفته می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

پیش از این ثبت‌نام وام بازنشستگان از طریق کانون‌های بازنشستگی هر استان به صورت حضوری انجام می‌شد. در سال گذشته کانون بازنشستگی استان تهران برای بازنشستگان تهرانی عضو این کانون یک سامانه معرفی کرد و نام‌نویسی‌ها از آن طریق انجام شد. سامانه ثبت‌نام کانون بازنشستگان استان تهران در حال حاضر در دسترس نیست.

این وام تا سال گذشته پنج میلیون تومان به‌ازای هر نفر بود اما امسال به هفت میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین همه بازنشستگان نمی‌توانند این وام را دریافت کنند.

مبلغ دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام در نظر گرفته شده که سهم کانون‌های بازنشستگی حدود ۴۰۰ هزار فقره وام هفت میلیون تومانی است.

اما همه بازنشستگان نمی‌توانند این وام را بگیرند. پنج گروه از بازنشستگان محروم هستند:

بازنشستگان بالا ۷۲ سال

افراد دارای بدهی بانکی، چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌ها

بازنشسته‌ای که در ۳ سال گذشته از بانک رفاه وام گرفته‌اند

کسانی که سیم کارت به اسم خودشان ندارند

بازنشسته‌ای که حقوق خود را از بانک رفاه نمی‌گیرد

اقساط این وام سه ساله یعنی ۳۶ ماهه است و از حقوق هر ماه بازنشستگانی که وام می‌گیرندکسر می‌شود.

 

منبع: سایت طلا

ارسال نظر