|
کدخبر: 183196

یک یارانه دیگر در راه است!

پس از واریز یارانه معیشتی در شب گذشته که ۶۰ میلیون نفر را شامل می‌شود، در همین ماه چه یارانه دیگری قرار است واریز شود؟

اقتصاد یک یارانه دیگر در راه است!

شب گذشته یارانه معیشتی برای مشمولان آن واریز شد.

مبلغ این یارانه همانند ماه‌های قبلی برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی بوده است.

حدود هفت میلیون نفر از کسانی که یارانه معیشتی می‌گیرند در آذر پارسال مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا را گرفتند که هفتمین قسط آن از یارانه این ماه وام‌گیرندگان کسر می‌شود.

اما پس از واریز یارانه معیشتی در شب گذشته که ۶۰ میلیون نفر را شامل می‌شود، در همین ماه چه یارانه دیگری قرار است واریز شود؟

در دهه سوم تیر ماه امسال یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی قرار است به مانند گذشته به خانوار مشمول پرداخت شود. در این مورد به نظر نمی‌رسد تغییر جدیدی رخ داده باشد و احتمالا نهایتا تا دو هفته دیگر این مبلغ در حساب بانکی مشمولان خواهد بود.

در این مورد تنها اتفاق جدید این است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است: کسانی که در سال ۱۳۹۳ از ثبت‌نام یارانه‌ها جا‌مانده یا افرادی که خانواده آنها یارانه‌بگیر نبوده اما با ازدواج از خانواده جدا شده‌اند چنانچه متقاضی دریافت یارانه هستند، می‌توانند طبق شرایطی که اعلام خواهد شد برای ثبت نام اقدام کنند‌.‌

منبع: تجارت نیوز
  • طاهر ارسالی در

    برای بنده دیشب یارانه معیشتی نریختن

  • ۹۹ ارسالی در

    مملکت درست کنید گدا پروری تا کجا

  • رضا ارسالی در

    از خداوند منان درخواست شفای مدیر این خبر رو دارم . این هم شد خبر !

  • مهدی ارسالی در

    امروز یازدهمه، ولی هیچ مبلغی برای ما واریز نشده! به این کار چی میگن ؟دزدی

  • رضا ارسالی در

    تا زمانی که سرمایه در اختیار یک شخص قرار بگیرد، همین باند بازی‌ها وجود خواهد داشت! ناسلامتی نظام سرمایه داری فردی یعنی همین!
    ما فکر کردیم انقلاب شد، جمهوری اسلامی می‌آید و اقتصادی برپا می‌کند که در آن حداقل سرمایه داری بشکل تعاونی و جمعی توسعه و معنی پیدا می‌کند! دیدیم نه، آقایون به مهمترین رکن سیاست گذاری یعنی برای اقتصاد اصلا حرفی که ندارند هیج بلکه این بیخیالی و کارنداشتن آنها به اقتصاد، عملا ما را با بینظمترین نوع اقتصاد و سرمایه داری افسار گسیخته مواجه کرد!
    از اقتصاد اسلامی انتظار می‌رفت یک اقتصاد عام المنفعه و تعاونی محور باشد، ولی اصلا اینطور نشد! سرمایه داری جهانی، حقیقتا نه تنها جوابگوی نیاز عدالت اقتصادی، در جامعه بشری نبوده بلکه سرمایه فردی، صرفا به روش و منبعی برای غارت جهان و جنگ طلبان تبدیل شده است. مبتکرین و موسسین انقلاب هم واقعا نیاز به کند و کاوی در این زمینه دارند تا اقتصاد ما را از این وضعیت دلالی و مافیایی و افسار گسیختگی، به اقتصادی مردمی، تعاونی محور و البته بناچار تولید و رقابت محور، مبدل کنند! این اقتصاد رها شده به امیال یک سرمایه دار، نه در قامت اسلام می‌گنجد نه در قامت انسانیت!
    الان ما در دنیا کشورهای متعددی داریم که لااقل با بستن مالیات سنگین به آنهایی که درآمد بالایی دارند، عملا قادرند تسهیلات خوبی در بخش خدمات عمومی همچون بهداشت و آموزش رایگان و تسهیلات مسکن و غیره در اختیار مردمشان بگذارند! طبیعتا آن اقتصاد ها هم در نهایت اقتصادهای خ مطلوبی برای ما نیستند اما به عنوان الگوهای موجود می‌شود از آنها درس و بهره گرفت و اقتصادی نوبنیاد و سالم بنا کرد. اقتصاد سرمایه داری غالب و موجود در جهان، اقتصاد 1 درصدیهاست و این اقتصاد ثابت کرده است که در خدمت منافع امپریالیستی و جنگ طلبان و جهان خواران و مافیاست! این اقتصاد، جوابگوی توسعه اکثریت جامعه بشری، هرگز نبوده است!

  • هموطن ارسالی در

    اقایون این یارانه که پرداخت میشه چرا به همه نمیدهید مگر این نیسن که افرادی ززحمت کشیدن الان درامد دارند از طذفی مالیات هم میدهند چرا نباید سهم انان از سرمایه مملکت داده شود با این کار گدا پروری کرده اید

  • خ ارسالی در

    عنوم تو یارانه تون بذارین واسه ،،،،

  • ناشناس ارسالی در

    شرف مردما برا ی صدقه بردید.من نمیدونم کد وم احمق پول ندیده پشت این قضیه است که نو بخت وادارش کرده هر روز میگه یارانه.یاران ه.برید خجالت بکشید .شرم و حیا خوب چیزیه .سنگ پا قزوینید شب و روز مردما گذاشتید س ر کار.یارانه ی دیگرو یارانه ی دیگر

  • ش ارسالی در

    سلام واقعا به ۶۰ میلیون یارانه می دید دورغ مگیداز هرکس می پرسیم که میگند به ماه ندادن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها