|
کدخبر: 181830

فروش طلا از روی درماندگی

یک عضو اتحادیه طلا با اشاره به رکود بیش از یکساله بازار تحت تاثیر بیماری کرونا و شرایط سیاسی موجود گفت: از ابتدای سال حجم معاملات به شدت افت کرده و این روزها نه تنها خریداری نیست بلکه مردم برای تامین معیشت خود به سمت فروش طلای خانگی هم روی آورده‌اند.

اقتصاد فروش طلا از روی درماندگی

محمد کشتی‌آرای ضمن اشاره به روند صعودی قیمت‌ها در بازار طلا، درباره عوامل موثر بر آن توضیح داد: در اولین روز معاملات این هفته درحالی‌که ارزش اونس جهانی به نسبت پنجشنبه هفته پیش تغییری نکرده، اما روند صعودی دلار تحت تاثیر اخبار سیاسی باعث رشد قیمت طلا و سکه شده است.

به گفته کشتی‌آرای، طلا در مقایسه با آخرین قیمت هفته پیش حدود ۲۵هزار و سکه امامی ۲۵۰هزار تومان گران شده که نسبت به رشد نرخ ارز طبیعی است؛ البته چند ماهی می‌شود که نوسان بازار طلا به حداقل رسیده و قیمت طلا و سکه تقریبا ثبات داشته و مثل پارسال به تغییرات قیمت دلار واکنش زیادی نشان نمی‌دهد.

این عضو اتحادیه طلا به وضعیت تقاضا هم اشاره کرد و گفت: بازار طلا از پارسال به دلیل بیماری کرونا دچار رکود شده و این مساله این روز‌ها با مطرح شدن موضوع برجام تشدید شده به طوریکه در برخی روزها حجم معاملات تقریبا به صفر رسیده است.

وی اضافه کرد: البته طی چند ماه گذشته نه تنها حجم خرید‌ها به شدت افت کرده بلکه افراد بسیاری به فروش طلای خانگی برای تامین معیشت هم روی آورده‌اند چراکه تداوم بیماری کرونا اشتغال و درآمد را به شدت تحت تاثیر قرار داده و در این شرایط طلا و سکه جایی در لیست خرید‌های مردم ندارد.

کشتی‌آرای با پیش‌بینی قیمت طلا در روز‌های آینده بیان کرد: همانطور که گفته شد انتظار نوسان زیادی در قیمت طلا و سکه نداریم اما در کل همه چیز به تصمیمات نشست برجام بستگی دارد و باتوجه به مبهم بودن این موضوع، پیش‌بینی آینده بازار‌ها راحت نیست؛ طبق معمول اگر خبر مثبتی منتشر شود قیمت طلا و سکه هم کاهش خواهد یافت و بالعکس.

قیمت طلا و سکه ۵تیر ماه ۱۴۰۰

نایب رییس دوم اتحادیه طلا در پایان قیمت‌های امروز را تشریح کرد؛ به گفته کشتی‌آرای امروز قیمت سکه امامی به ۱۰میلیون و ۵۶۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۴۰۰هزار تومان افزایش یافته است.

او ادامه داد: قیمت نیم سکه به پنج میلیون و ۶۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰هزار و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان رسید؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز چهار میلیون و ۵۷۰هزار و طلای ۱۸عیار گرمی یک میلیون و ۵۵هزار تومان اعلام شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها