|
کدخبر: 181098

الگوی برگشت قیمت دلار تکرار می‌شود؟

بازار ارز امروز نیم نگاهی به قیمت ۲۴ هزار و ۴۰۰ دارد. پیش بینی می شود اگر قیمت دلار نتواند به بالای این سطح برود الگوی برگشت قیمت دلار تکرار شود.

اقتصاد الگوی برگشت قیمت دلار تکرار می‌شود؟

در پیش بینی قیمت دلار در بازار ارز امروز باید به یک تقابل توجه شود.بازار دلار، صحنه تقابل بازیگران افزایشی و بازارساز ارزی شده است. به گفته فعالان، از روز یک شنبه، خریداران تازه ای وارد فضای معاملات دلار شدند و توانستند طی سه روز قیمت اسکناس آمریکایی را به بالای مرز ۲۴ هزار تومانی ببرند.

با این حال، بازارساز ارزی در برابر ورود تقاضای جدید، بی گدار به آب نزد و سعی کرد با عرضه از قیمت های بالا، مانع از ورود تقاضای هیجانی و کاذب به معاملات شود. به عنوان مثال، روز سه شنبه متقاضیان در حجم بالاتری در خیابان فردوسی حضور داشتند و قیمت دلار نیز در بازار آزاد به بالای محدوده ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان رفت. با این حال، بازارساز ارزی قیمت فروش دلار خود را پایین نیاورد و حتی به نزدیکی مرز ۲۴ هزار تومانی برد. به باور شماری از معامله گران، بازارساز سعی داشت، از قیمت های بالا با نوسان گیران مقابله کند.

معنای رفتار بازارساز برای معامله گران

 از نگاه برخی فعالان، چنین رفتاری حدس رفتار بازارساز را برای شماری از معامله گران، دشوار کرد. در واقع بازارساز از افزایش یکباره قیمت دلار هراسان نشد و دست خود را برای معامله گران رو نکرد. به دنبال این اتفاق، شماری از فعالان عنوان کردند که بازارساز به دنبال عرضه شدید از قیمت های بالا طی روزهای آتی است و ممکن است به دنبال آن باشد که نوسان گیران را دچار ضرر سنگین کند. همین تصور موجب شد که خریداران تا حدی از بازار عقب نشینی کنند. با این حال، در صورتی که دلار در روز جاری به بالای محدوده ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومانی نفوذ کند، خریدهای احتیاطی کمی در بازار بیشتر خواهد شد و جسارت خریداران افزایش خواهد یافت. در واقع هراس از عرضه شدید از قیمت های بالا با شکست مقاومت فنی می تواند کمرنگ شود.

تکرار برگشت دلار؟

در انتهای هفته گذشته دلار نتوانست بالای محدوده ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومانی خود را حفظ کند و این اتفاق ممکن است در روز جاری نیز تکرار شود. با این حال، سمت و سوی انتظارات نیز در بازار تا حدی تغییر کرده و تعادل تا حدی به سوی خریداران بر هم خورده است. البته می توان گفت که این روزها سمت و سوی انتظارات به سرعت تغییر می کند و معامله گران خود را با اخبار جدید هماهنگ می کنند. کافی است در روز جاری حواله درهم به زیر محدوده ۶ هزار و ۶۰۰ تومان برود، به سرعت در بازار ارز داخلی، فروشندگان قدرت را به دست خواهند گرفت.

منبع: اقتصاد نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    ارز۴۲۰۰تومانی بقال ونقاش گرفته اندبنازم به این مدیریت کلان آقای همتی که اقتصادخو انده

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها