|
کدخبر: 180890

یک خبر خوش اقتصادی برای مردم

بانک مرکزی «شیوه‌نامه اعطای کارت رفاهی و تامین مالی زنجیره تولید» را به ۵ بانک عامل ابلاغ کرد.

 بانک مرکزی در راستای حمایت از معیشت و افزایش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه و همچنین بهبود فرایند تأمین مالی زنجیره تولید، نسبت به ابلاغ شیوه‌نامه اعطای کارت رفاهی و تأمین مالی زنجیره تولید به پنج بانک «ملی ایران»، «ملت»، «صادرات ایران»، «تجارت» و «رفاه کارگران» با سهمیه هر بانک حداقل ۲۰۰ هزار فقره کارت و سقف فردی هر متقاضی ۷۰ میلیون ریال اقدام کرده است.

جزئیات اعطای کارت رفاهی تا ۷ میلیون تومان به مردم

بر اساس این شیوه نامه مؤسسه اعتباری موظف است قبل از صدور کارت رفاهی، نسبت به رعایت همه ضوابط و مقررات بانکی؛ بویژه اعتبارسنجی مشتری اقدام کند.

سهام عدالت بر اساس ارزشیابی حداکثر ۶۰ درصد قیمت روز سهام مذکور (بر اساس اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه) و حساب‌های یارانه نقدی و معیشتی حسب اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و با در نظر گرفتن کسورات مربوط به اقساط وام‌های پرداخت شده قبلی، می‌تواند در زمره وثایق قابل قبول از مشتری مورد پذیرش قرار گیرد.

سقف فردی اعتبار قابل اعطا به مشتری در این طرح حداکثر مبلغ ۷۰ میلیون ریال و مهلت بازپرداخت اعتبار اعطایی به تشخیص مؤسسه اعتباری حداکثر ۱۸ ماه است. همچنین اعتبار کارت رفاهی برای خرید کالا و خدمات در فروشگاه‌ها و پذیرنده کارت طرف قرارداد اعلامی توسط بانک‌های عامل و طرف قرارداد در سامانه رفاهی ایرانیان امکان‌پذیر است و تراکنش‌های مالی دیگر نظیر برداشت وجه و انتقال وجه از کارت مزبور مجاز نیست.

مؤسسه اعتباری می‌تواند تسویه مطالبات محقق شده پذیرنده کارت را از روش‌های زیر انجام دهد:

۱. استفاده از ابزارهای تأمین مالی زنجیره تولید از قبیل صدور اوراق گام، اعتبار اسنادی داخلی ریالی و برات الکترونیکی به منظور خرید کالا و خدمات مورد نیاز پذیرنده کارت و انتقال در زنجیره تأمین در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه

۲. بازپرداخت اقساطی مطالبات متناسب با قرارداد بانک عامل و پذیرنده کارت

مؤسسه اعتباری می‌تواند نسبت به استفاده از بیمه‌نامه اعتباری از شرکت‌های بیمه دارای مجوز از بیمه مرکزی جهت کاهش ریسک بازپرداخت تسهیلات در دامنه مشتریان متقاضی هر مؤسسه (با تعداد حداقل ۲۵ نفر) در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط اقدام کند.

نرخ سود تسهیلات این شیوه نامه در قالب مصوبات شورای پول و اعتبار است و مؤسسه اعتباری می‌تواند با عقد قرارداد با پذیرنده‌ها نسبت به اعمال تخفیف به مشتری اقدام کند.

منبع: مهر
  • علی ارسالی در

    آخه با ۷ میلیون الان بنظرت چی میشه خرید کولر یا یخچال عجب ها

  • شایان ارسالی در

    خجالت بکشید این همه دنگ و فنگ برای هفت تومان تا کی بی انصافی به هر خانواده مستقیم بیست میلیون میدادید این هفت تومان رو با قطره چکان تو کدوم سوراخ زندگیمون بچکونیم

  • Shayan ارسالی در

    هنر کردید الان نمیدونیم از خوشحالی چکار کنیم خجالت داره هم مبلغش هم قوانین دریافتش و هم اقساطی بودنش آدم شرمش میشه

  • رضا ارسالی در

    مردم که خانه دار نشدند زمانی مردم رو خوش حال میکنید که کرایه مسکن ثابت بمون لطف ک نید به گوش مسولان برسونید نزدیکه با این وصعیت موجود به سمت غار نشینی و چادر نشین ی میریم.

  • کارمند ارسالی در

    قیمت اجناس و کالای اساسی سر به فلک کشیده فروشنده ها و لوازم خانگی ها میگویند میخ واهد ۵۰ درصد گران شود این چه ارزانیست بخ دا ما کارمندان و کارگران آدمیم رومون نمی شه بگیم نداریم ولی کی قراره به این چیزها برسه نوشابه ۱۷ هزار تومن چرا؟ هر چیزی ر و برای گرانی دلیل می آورند و در سایت ها از ارزانی حرف میزنند آقای رییسی وقت این نیست که وعده هاتون رو اجرا کنید؟ با حرف زدن که کاری نمیشه کرد آقای روحانی هم این کار رو کرد بخدا خیلی تبعیض هست مردم نان شب محتاجن اما رهبر و رییس جمهور ناظر هست ند، وظیفه شما این هست که دست منه کارمند را بگیری جهیزیه دخترم را لیست کردن شد ۳۰ ۰ میلیون ، خب کجا بیارم منه کارمند با حق وق ۶ تومنی و اجاره ۳ میلیونی رحم کنید .. . بخدا ما ایرانی ها دشمن خودمانیم که به هم گران میفروشیم و دم از مردانگی میزنیم ،

  • ایرانی ارسالی در

    وام 18درصد اونم 18ماهه به قول هومن برق نورد قمپوز نداره که دیگه

  • ناشناس ارسالی در

    باسودهیجده درصدنزولی بعدا زبیست سال چه ا رزشی داردنزولحرام اندرحرام ه

  • احمد ارسالی در

    توف به این خبر خوشتون

  • ناشناس ارسالی در

    حالا کی شروع میشه؟

  • سینا معلمی ارسالی در

    سلام شما را به خدا مشکل این ساما نه دانش آموزی سیدا را حل کنید الآن چند روز ه مو فق نشدم نمرات توصیفی دانش آموزان ابتدای ی را در سامانه ثبت کنم . این سامانه ی سی دا بیشتر معلمان را دچار مشکل کرده است خواهش می کنم یک فکری به حال این سامانه کنید. تشکر

ارسال نظر