|
کدخبر: 177671

دردسرهای قانونی کردن بیت کوین برای السالوادور

اقدام رئیس جمهور السالوادور برای قانونی کردن بیت کوین برنامه یک میلیارد دلاری آن با صندوق بین المللی پول را به خطر می‌اندازد.

اقتصاد دردسرهای قانونی کردن بیت کوین برای السالوادور

اقدام رئیس جمهور السالوادور برای تبدیل کردن کشورش به اولین کشوری که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی قبول می‌کند، نگرانی‌هایی در مورد دورنمای برنامه این کشور با صندوق بین‌المللی پول به وجود آورده است.

نجیب ابوکیله، رئیس جمهور السالوادور در روز شنبه اعلام کرد لایحه‌ای به مجلس فرستاده که طبق آن استفاده از بیت کوین قانونی اعلام می‌شود و هدف از این اقدام کمک به شهروندان السالوادور مقیم در خارج از کشور برای فرستادن درآمدشان به داخل بوده است.

 وی گفت دلار آمریکا همچنان ارز قانونی کشور خواهد بود ولی تاکید کرد معاملات بیت کوین انتخابی بوده و وابسته به نرخ تبادل دلار هستند.

این اقدام همکاری این کشور آمریکای مرکزی را با صندوق بین‌المللی پول در یک برنامه یک میلیارد دلاری پیچیده می‌کند. مقامات السالوادور عقیده دارند استفاده از بیت کوین نباید باعث نگرانی باشد ولی تحلیلگران مشکلاتی در این فرایند می بینند و عقیده دارند این اقدام با برنامه اقتصادی منسجم این کشور در تضاد است.

 اقتصاد مبتنی بر دلار السالوادور تا حد زیادی به پولی که کارگران السالوادوری خارج از کشور می‌فرستند استوار است. اطلاعات بانک جهانی نشان می‌دهد این پول حدود ۶ میلیارد دلار یا یک پنجم تولید ناخالص داخلی کشور را در ۲۰۱۹ تشکیل داده است.

 طبق گفته کارلوس دی سوسا، یکی از مدیران اوراق بهادار در موسسه مدیریت سرمایه وانتوبل، این اقدام رئیس جمهور السالوادور در مورد بیت کوین به درستی بررسی نشده و باعث می‌شود بالابردن مالیات بر درآمد سخت‌تر شود.

 وی گفت ارزهای مجازی راه حل ساده‌ای برای دوری از مالیات و فرار از دست مقامات هستند چون سیستم غیرمتمرکزی دارند که پولشویی و تخلفات مالی را راحت می‌کند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها