|
کدخبر: 177516

ایلان ماسک تهدید شد

ویدئویی منسوب به گروه هکری آنانیموس خطاب به ایلان ماسک منتشر شد. این ویدئو مضمونی تهدید آمیز دارد و ایلان ماسک را به خاطر اقدامات سودجویانه‌اش زیر سوال می‌برد.

اقتصاد ایلان ماسک تهدید شد

طلا معاملات هفته گذشته را زیر مرز ۱۹۰۰ دلار به پایان رساند. قیمت فلز گران‌بها در شروع معاملات روز دوشنبه ۱۸۸۷ دلار بود و در ساعات ابتدایی روند کاهشی را دنبال کرد.

قیمت طلا در ساعت ۱۴ به وقت ایران در حوالی ۱۸۸۳ دلار نوسان می‌کرد. همچنین شاخص دلار و بازدهی اوراق قرضه ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا که رقبای مهمی برای طلا محسوب می‌شوند تغییراتی مثبت را به ثبت رساندند. شاخص دلار نیز بالای ۹۰ قرار دارد، اما بازدهی اوراق خزانه‌داری زیر مرز حساس ۱.۶ درصدی نوسان می‌کند.

بسته‌های محرک و حمایت جانت یلن

در مورد بسته‌های محرک بایدن و تورم احتمالی که قیمت فلزگرانبها را تحت تاثیر قرار می‌دهد می‌توان به اظهارات وزیر خزانه‌داری آمریکا اشاره کرد. جانت یلن اخیرا اظهار کرد که حتی اگر برنامه ۴ تریلیون دلاری بایدن به ایجاد تورم منجر شود از آن حمایت خواهد کرد.

وی علاوه بر این گفت که افزایش نرخ بهره می‌تواند مطلوب باشد. لازم به ذکر است کشورهایی با سطح تورم پایین مانند آمریکا در صورت شکل گرفتن انتظارات تورمی، می‌توانند نرخ بهره اسمی را بیش از تورم انتظاری افزایش ‌دهند، در نتیجه نرخ بهره حقیقی افزایش می‌یابد، افزایش نرخ بهره حقیقی نیز سطح تقاضای کل و به تبع آن تورم را کاهش می‌دهد.

بازسازی اقتصادی و پاندمی

در مورد بازسازی اقتصادی که بستگی زیادی به پیشرفت واکسیناسیون دارد، می‌توان به اخبار مربوط به چین اشاره کرد. چین اخیرا اعلام کرد، انتظار دارد تا ماه دسامبر (آذر و دی) حداقل ۷۰ درصد جمعیت را واکسینه کند. بازسازی اقتصادی به صورت کلی با تقویت سمت عرضه، کاهش نااطمینانی و کاهش تورم همراه است و بر قیمت فلز گرانبها تاثیر منفی دارد، اما در مورد کشور چین چون ممکن است با تقویت یوآن و تضعیف دلار همراه باشد، باید برایند تاثیرات را در نظر گرفت.

قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته

بیشترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ هزار و ۳۰۵ دلار و کمترین قیمت آن ۳۶ هزار و ۷۹۱ دلار گزارش شده و سرمایه بازار این ارز دیجیتال در ساعت ۱۳ و ۵۰ دقیقه عصر روز دوشنبه به وقت ایران ۶۷۹ میلیارد دلار بود.

تهدید ایلان ماسک به حمله سایبری

اخیرا ویدئویی علیه ایلان ماسک منتشر شده که به یک گروه هکری معروف به نام آنانیموس نسبت داده می‌شود. از جمله اقدامات این گروه می‌توان از حمله به ویزا، مستر کات و سونی اشاره کرد. البته ارتباط این ویدئو با گروه آنانیموس تایید نشده است.

به هر روی در این ویدئو گفته می‌شود که ایلان ماسک فردی خودشیفته است، ثروت خود را در رژیمی آپارتایدی به دست آورد، قادر به درک زندگی مردم سخت کوش نیست و بازی‌های وی با رمزارزها زندگی انسان‌های زیادی نابود کرده است، درآمد شرکت تسلا از یارانه‌های دولتی تامین می‌شود و برنامه‌های فضایی وی مغایر با منافع عامه مردم است. این ویدئو مضمونی تهدید آمیز دارد و در آن به نوعی ایلان ماسک به حمله سایبری تهدید می‌شود.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر