|
کدخبر: 177355 رویا رئیسی

پایان ماه عسل ایلان ماسک و بیت کوین!

توئیت‌ها و اظهارات ایلان ماسک تاثیر زیادی بر قیمت ارزهای دیجیتال خصوصا بیت کوین داشت که با واکنش های منفی فعالان رمزارز مواجه شد.

اقتصاد پایان ماه عسل ایلان ماسک و بیت کوین!

در روزهای گذشته ایلان ماسک تأثیرگذارترین شخصیت در بازار ارزهای دیجیتال بود. بارها شاهد تخریب بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال از سوی ماسک بودیم. او ماه گذشته تصمیم گرفت، استفاده از بیت کوین جهت خرید خودروهای برقی تسلا را به خاطر نگرانی‌های محیط زیستی لغو کند. این اقدام ماسک منجر به سقوط ارزهای دیجیتال شد.

دوج کوین و شیبا هنوز رمز ارز دوست داشتنی ایلان ماسک هستند؟

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، توئیت جدیدی درباره ارز دیجیتال شیبا منتشر کرده است. او در صفحه توییتر خود یک عکس فتوشاپ شده از سگ شیبا اینو را منتشر کرد که در مقابل یک کامپیوتر قدیمی نشسته است. در صفحه کامپیوتر نیز یک بازی شطرنج در حال اجرا قرار داشت. ماسک در کپشن این عکس که ظاهراً مربوط به دوران کودکی اوست، نوشت: باید علایق خود را از عموم پنهان کنم وگرنه از طرف جامعه طرد می‌شوم.»

توئیت-ایلان ماسک

بیت کوین قلب ایلان ماسک را شکست؟

این روند پایان ماجرا نبود و ایلان ماسک در جدیدترین اقدام خود هشتگ بیت کوین را با ایموجی یک قلب شکسته توئیت کرد. در نتیجه شاهد سقوط مجدد بیت کوین بودیم.

بلاتکلیفی ایلان ماسک در خصوص بیت کوین

در حالی ایلان ماسک مدعی بود که از بیت کوین جدا شده است اما عکس پروفایلش رو به بیت کوین تغییر داد. البته این تغییر هم دوام نیاورد و ایلان ماسک یک روز بعد عکس پروفایلش را را سیاه کرد.

توئیتر-ماسک

توئیتر-ایلان ماسک

توئیت ها کار دست ایلان ماسک می‌دهد؟

توئیت‌های ایلان ماسک در حوزه ارزهای دیجیتال برایش دردسرساز شد. هکرهای گروه Anonymous با انتشار ویدیویی تهدیدآمیز به مدیرعامل تسلا هشدار دادند که وی را هدف بعدی خود قرار می‌دهند. این گروه در ویدیوی منتشر شده اتهامات مختلفی را به ایلان ماسک وارد می‌کنند و معتقد هستند که مدیرعامل تسلا با انتشار توئیت‌هایش هیچ توجهی به سایر اقشار جامعه نمی‌کند.

گروه Anonymous معتقد هست که ریزش ۷ درصدی بیت کوین در هفته گذشته به انتشار توئیت ایلان ماسک مربوط می‌شود و ایلان ماسک بارها باعث ایجاد نوساناتی در بازار رمز ارزها و فراز و فرود قیمت بیت کوین شده است. آن‌ها می‌گویند شخصیت واقعی مدیرعامل تسلا بالاخره برای همه هویدا می‌شود.

 

نظر فعالان بازار رمز ارز درباره ایلان ماسک

به اعتقاد فعالان حوزه رمز ارزها، توییت‌های ایلان ماسک روند بازار را دستخوش تغییرات ناخواسته قرار می‌دهد و طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر این توئیت‌های باعث شده، نوسانات عجیبی در بازار به وجود بیاید و بسیاری از سرمایه‌گذاران متضرر شوند.

تا چه زمانی ایلان ماسک بر بازار رمزارزها تأثیرگذار خواهد بود؟

اگر تهدیدها ادامه داشته باشند و ایلان ماسک دیگر از بیت کوین حمایت کند، ارزش بیت کوین و ارزهای دیجیتالی ریزش عجیبی خواهند داشت. در دو ماه گذشته فقط با یک توئیت کوتاه ایلان ماسک بیت کوین از ۶۳ دلار به ۳۶ دلار امروز رسید. در روزهای گذشته السالوادور اعلام کرده که می‌خواهد ارز دیجیتال را قانونی و رسمی اعلام کند تا ارز بیشتری وارد کشور شود ولی از آنجایی که گروه‌های تروریستی از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، آمریکا به دنبال یک ارز دیجیتال است تا بتواند ارزهای دیجیتال دیگر را جایگزین کند.

همچنین شرکت تحلیلی IntoTheBlock در توییتر اطلاعاتی را به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد، علی‌رغم توئیت‌های ضد بیت کوینی ایلان ماسک، پادشاه ارزهای دیجیتال از حمایتی قوی از سوی دارندگان فعلی و مالکان جدید برخوردار است. این شرکت تحلیلی اعلام کرده است که قبل از توئیت اخیر ایلان ماسک که منجر به سقوط سه درصدی قیمت بیت کوین شد، گروهی از سرمایه‌گذاران تقریباً ۵۷۰,۰۰۰ بیت کوین را با قیمت متوسط ۳۵,۶۰۰ دلار خریداری کرده‌اند که این موضوع یک حمایت قوی برای بیت کوین ایجاد کرده است. داده‌های شرکت گلسنود نیز نشان می‌دهد که افرادی که دید بلندمدت در سرمایه‌گذاری دارند، به خرید بیت کوین علاقمند هستند و سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت اقدام به فروش کرده‌اند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها