|
کدخبر: 176703 رویا رئیسی

در گفت‌وگو با رئیس کمیسیون رمزارز نظام صنفی رایانه‌ای کشور:

وزارت نیرو به روحانی دروغ می گوید!

در حال حاضر کسب‌وکار پیرامون رمز ارزها راه افتاده است که دستورات شتاب‌زده آسیب‌زا خواهد بود. این کسب‌وکارها در برابر کارمندان خود وظایفی دارند که با دستورات شتاب‌زده به مشکل بر می‌خورند.

اقتصاد وزارت نیرو به روحانی دروغ می گوید!

استخراج رمز ارزها چند ماهی که حسابی خبرساز شده است، مشکلات برقی کشور و تصمیمات لحظه‌ای شرایط را برای این صنعت سخت کرده است. فعالان ارزهای دیجیتال بیش از هر چیزی نیازمند حمایت و قانون‌گذاری شفاف هستند. عباس آشتیانی، رئیس کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در گفتگو با گسترش نیوز گفت: استخراج‌های قانونی که توسط وزارت صمت مجوز داده شده است، حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰۰ مگاوات برق مصرف دارند. این مقدار در برابر پیک مصرفی کشور، کمتر از نیم درصد هست. در نتیجه عامل خاموشی محسوب نمی‌شود.

آشتیانی

ممنوعیت باید همراه با بیمه بیکاری باشد

آشتیانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کسب‌وکار پیرامون رمز ارزها راه افتاده است که دستورات شتاب‌زده آسیب‌زا خواهد بود. این کسب‌وکارها در برابر کارمندان خود وظایفی دارند که با دستورات شتاب‌زده به مشکل بر می‌خورند. اگر این دستور اجرایی شود، باید برای کارمندان این صنعت بیمه بیکاری در نظر گرفته شود.

از برق مازاد استفاده کنیم

وی افزود: در ماه‌های گرم سال نیز برق مازاد در کشور داریم که از ساعت ۱۲ شب تا ۱۰ صبح برق مازاد در کشور هست. این دستور به واسطه جو رسانه‌ای و مشکلاتی هست که وزارت نیرو عامل آن‌ها است. دستور رئیس‌جمهوری بر مبنای دیتاهای دروغ وزارت نیرو صادر شده است.

رشد مصرف برق در صنعت نشانگر پویایی جامعه هست

رئیس کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تأکید کرد: در خصوص استخراج غیرقانونی شاهد پروپاگاندا وزارت نیرو هستیم. وزارت نیرو بدهی‌های سنگینش به نیروگاه داران دارد که به واسطه این بدهی‌ها خاموشی‌ها شکل گرفته است. ۲ هزار مگاوات برق در بخش تولید و صنعت اضافه شده است. در سال گذشته شرایط کرونایی حاکم بر کشور بود و تولید در کشور به حداقل رسید. رشد مصرف برق در صنعت و تولید نشانگر پویایی جامعه هست. وزارت نیرو برای پنهان‌کاری سو مدیریتش از این اعداد استفاده می‌کند.

مردم خواستار فعالیت قانونی هستند

آشتیانی ضمن اشاره به فعالیت ۴ کشور چین، لهستان، هند و ترکیه‌ در ایران گفت: فعالیت قانونی رمز ارزها و این ۴ کشور با هم مجموعاً ۲۰۰ تا ۲۵۰ مگاوات برق مصرفی دارد. این میزان ۳ دهم درصد پیک مصرفی کشور هم نیست.

وی افزود: بازار رمز ارزها جهانی هست و در ۲۴ ساعت شبانه‌روز پویا و زنده هست. اخبار کشورها و حوزه‌های مختلف بر این بازار تأثیرگذار هست.

رئیس کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور عنوان کرد: تا زمانی که تعرفه گذاری غلط وزارت نیرو ادامه داشته باشد، استخراج رمز ارزها و فعالیت مردم غیر شفاف خواهد بود. مردم ما در طرح خود اظهاری دستگاه‌های استخراج رمز ارز حضور داشتند و به دنبال فعالیت قانونی هستند اما تعرفه گذاری غلط وزارت نیرو مشکل‌ساز شده است. با صنعتی مواجه هستیم که نوسانات زیادی دارد. سرمایه‌گذار در این شرایط هر لحظه با تغییر قوانین و عدم شفافیت مواجه هست.

سازمان‌های حمایتی به بازار رمز ارز ورود کنند

آشتیانی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که قوانین با مصاحبه‌های شفاهی و لحظه‌ای تغییر می‌کند، چگونه صنعت‌گر دوره بازگشت سرمایه خود را محاسبه کند. امیدوارم سازمان‌های حمایتی کشور به بحث وزارت نیرو ورود کنند. خاموشی‌های سال‌های آینده به شرایط هشدار رسیده است.

دولت به دنبال خریدن وقت هست؟

در شرایطی که کشورهای مختلف به دنبال توسعه بحث ارزهای دیجیتال هست و برنامه‌های جدید دارند، در ایران طرح رمز ارزها ۲ سالی هست که در مجلس خاک می‌خورد و دولت هم تا شهریور استخراج را ممنوع کرده است. رئیس‌جمهوری دقیقاً تا پایان دولت ممنوعیت را اعلام کرده است و به نحوی سرنوشت رمز ارزها را به دست دولت آینده سپرده است. با این کار تصمیم در خصوص ارزهای دیجیتال به گردن دولت نیست و از سویی نیز اشتباهات وزارت نیرو در خصوص وضعیت برق نیز عیان نمی‌شود. با توجه به شرایط موجود معلوم نیست با روی کار آمدن دولت بعدی تا کی بحث رمز ارزها به نتیجه می‌رسد. امیدواریم با تلاش فعالان این حوزه این مدت بیش از اندازه صنعت رمز ارز را در کشور ضعیف نکند.

 

  • علی امیری ارسالی در

    محسن رضایی بايد اردکانيان و رجبی مشهدی ر و ممنوع الخروج کنه.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها