|
کدخبر: 175697

پیش بینی قیمت طلا بعد از برجام و انتخابات

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: به نظر نمی‌رسد انتخابات ریاست جمهوری تاثیر چندانی بر قیمت طلا و سکه داشته باشد اما مذاکرات برجام، در روند ارز و طلا تاثیرگذار خواهد بود.

اقتصاد پیش بینی قیمت طلا بعد از برجام و انتخابات

محمد کشتی‌آرای درباره روند بازار طلا در هفته اول خرداد ماه توضیح داد: در هفته‌ای که گذشت ارزش اونس جهانی نوسان زیادی نداشت و دلار هم در محدوده ۲۳هزار تومان در رفت‌وآمد بود و این عوامل باعث شد تا روز پنجشنبه قیمت طلا و سکه اندکی افزایش یابد.

او تصریح کرد: البته به نظر می‌رسید که قیمت‌ طلا و سکه در روزهای پایان هفته با افزایش رو‌‌به‌رو شود چراکه معمولا روزهای پنجشنبه شاخص‌های اقتصادی آمریکا اعلام می‌شود و همچنین بالا و پایین شدن ارزش سهام در این کشور بر نرخ ارز تاثیر می‌گذارد و به‌تبع آن در روزهای پایانی هفته عمدتا با افزایش اونس جهانی و قیمت طلا و سکه همراه هستیم.

به گفته این فعال بازار طلا، پیش‌بینی شده که اونس طلا با توجه به نرخ تورم جهانی در آینده نزدیک به بالای ۲۰۰۰دلار هم صعود کند که این اتفاق بر قیمت دلار و طلا و سکه تاثیرگذار خواهد بود.

او همچنین با اشاره به وضعیت تقاضا در بازار طلا بیان کرد: تا روز سه‌شنبه هفته پیش، عرضه و تقاضا برای طلا و سکه تعادل داشت و حباب سکه هم به حداقل رسیده بود اما در پایان هفته افزایش قیمت‌ها باعث شد حجم داد‌وستدها و میزان حباب سکه بیشتر شود.

کشتی‌آرای در پاسخ به این سوال که چرا با وجود کاهش نوسان قیمت‌ها، مردم سراغ خرید طلا و سکه نمی‌روند؟ گفت: از طرفی ثبات چند ماهه قیمت‌ها و از طرف دیگر زیان‌هایی که مردم از سرمایه‌گذاری در این بازار متحمل شده‌اند باعث شده طلا و سکه جذابیت خود را از دست بدهد؛ همچنین نا اطمینانی از آینده روابط سیاسی هم در این موضوع بی‌تاثیر نبوده است.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با پیش‌بینی قیمت‌طلا متاثر از مذاکرات برجام و انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: به نظر نمی‌رسد انتخابات چندان تاثیری بر قیمت طلا و سکه داشته باشد اما هر گونه اظهارنظر مثبت یا منفی درمورد مذاکرات برجام بلافاصله در نرخ ارز و طبیعتا بعد از آن بر قیمت طلا و سکه تاثیرگذار خواهد بود؛ بنابراین نگاه بازار طلا به روند مذاکرات وین است و مسلما هر اتفاق مثبتی در این نشست باعث کاهش قیمت دلار، طلا و سکه خواهد شد.

سکه ۵۰۰هزار تومان گران شد

بر اساس قیمت‌های اعلام شده از سوی اتحادیه طلا و جواهر تهران، امروز قیمت سکه امامی با رشد ۳۵۰هزار تومانی نسبت به پنجشنبه هفته گذشته به ۱۰میلیون و ۶۵۰هزار و سکه طرح قدیم هم با رشد ۵۰۰هزار تومانی به ۱۰میلیون و ۶۰۰هزار تومان صعود کرد.

همچنین امروز قیمت نیم سکه به شش میلیون، ربع سکه سه میلیون و ۹۰۰هزار و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان افزایش یافت؛ در بازار امروز قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۶۸۶هزار و هر طلای ۱۸عیار با ۴۰هزار تومان افزایش به گرمی یک میلیون و ۸۲هزار تومان رسیده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها