|
کدخبر: 175294

افزایش قیمت دلار

افزایش نرخ دلار در شرایطی است که گروهی از فعالان بازار ارز معتقدند در شرایطی که همتی رئیس کل بانک مرکزی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است، نباید انتظار افزایش نرخ ارز در هفته های پیش رو داشت.

اقتصاد افزایش قیمت دلار

پنجمین روز هفته برای فعالان بازار ارز همراه با رشد نرخ دلار و یورو بوده است. به گونه ای که در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۲۲۰۷۶ تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت ۲۲۵۲۲ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز قبل، ۱۰۶ تومان گران تر شده است.

همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به قیمت ۲۶۹۹۵ تومان از مردم خریداری و در مقابل با رشد ۲۶۱ تومانی نسبت به روز سه شنبه، به قیمت ۲۷۵۴۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود.

افزایش نرخ دلار در شرایطی است که گروهی از فعالان بازار ارز معتقدند در شرایطی که همتی رئیس کل بانک مرکزی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است، نباید انتظار افزایش نرخ ارز در هفته های پیش رو داشت. به بیان دیگر؛ عده‌ای از معامله‌گران باور دارند، تایید صلاحیت رئیس‌کل بانک مرکزی موجب خواهد شد که خریداران از بازار عقب‌نشینی کنند. از نگاه این دسته، بانک مرکزی ممکن است تا زمان انتخابات میزان عرضه ارز را افزایش دهد و با این حربه، مانع قرار گرفتن دلار در مسیر صعودی شود. البته رئیس‌کل چندین بار عنوان کرده است که افت قیمت دلار در سال‌جاری سیاسی نبوده و مساله رفتار سیاسی بانک مرکزی را رد کرده است. با این حال، در میان برخی معامله‌گران همچنان چنین تصوری وجود دارد که تا زمان انتخابات ریاست‌جمهوری بهتر است اقدام به خرید دلار نکنند.

از بازار آزاد چه خبر؟

مشاهدات میدانی نشان می دهد در بازار آزاد نرخ دلار آمریکا با افزایش مواجه شده و در لحظه انتشار این خبر به رقم ۲۳۲۹۰ تومان رسیده است.

  • ناشناس ارسالی در

    بازاردلارفروشان وصرافان تهران درفردوسی و سبزه میدان ودلالان دلاربدست که مثل عموسب زی فروش دادمیزنندقیمتهاراتعین میکنندلطفا این بساط دلارارزاجنبی راجمع کنیدوارزش به ریال بدهید

  • ناشناس ارسالی در

    درآستانه انتخابات معمولاقیمت ارزوطلاوخودرومسکن ومایحتاج زندگی ولوازم خانگی نزولی میشودکه شورانتخاباتی ایجادگرددمتاسفانه یک عده باگرانی ارزودلاروسکه وطلاکه مبنی آن بازارتهران است بفکرسواستفاده هستندهفته قبل سکه حدود۹ میلیون تومان بوددرعرض یک هفته سکه به قیمت ۱۰ میلیون و۴۰۰ هزارتومان رسیدمعنی این نوسانات چی هست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها