|
کدخبر: 175174

دستور جنجالی روحانی درباره رمز ارزها

بعد از مشکلاتی که برای قطع برق برخی استان های کشور ایجاد شد و انگشت اتهام هم به سوی استخراج ارزهای دیجیتال نشانه رفت، امروز رئیس جمهور از تعطیلی مراکز استخراج تا پایان شهریور ماه گفت.

اقتصاد دستور جنجالی روحانی درباره رمز ارزها

این روز‌ها بسیاری از استان‌ها درگیر خاموشی‌های گسترده و برنامه ریزی شده هستند. هر چند که مسئولین امر دلیل این خاموشی‌های گسترده را در گرمای زودرس امسال می‌دانند، اما انگشت اتهام به سوی استخراج ارز‌های دیجیتال هم نشانه رفته است.

با رونق گرفتن بازار ارز‌های دیجیتال میل به استخراج آن هم افزایش یافته است و تحریم‌ها هم باعث شده است تا مسئولین نیز برای دور زدن تحریم‌ها چراغ سبز به استخراج ارز‌های دیجیتال نشان دهند. از سوی دیگر، ارزان بودن برق در کشورمان هم موجب شده است تا سرمایه گذاران خارجی برای استخراج این ارز‌های دیجیتال به ایران هجوم آورند.

رویترز چند روز پیش طی گزارشی با اعلام اینکه حدود ۴.۵ درصد از کل استخراج بیت کوین در جهان در ایران انجام می‌شود، مدعی شده که رمز ارز‌ها در دو. ران تحریم به دولت ایران برای دور زدن تحریم‌ها و واردات کالا کمک کرده است. در این گزارش میزان برق مصرف برای استخراج رمز ارز‌ها در ایران معادل حدود ۱۰ میلیون بشکه نفت در سال برآورد شده بود.

حالا رئیس جمهوری روحانی در جلسه امروز اعلام کرد: استخراج رمز ارز از امروز تا پایان شهریور باید تعطیل شود و غیر مجاز است؛ حتی افرادی که مجوز دارند هم باید تعطیل کنند.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها