|
کدخبر: 174826

بررسی بازدهی بازارها / تصور تحلیل گران فنی از آینده دلار

امروز سوم خرداد ۱۴۰۰ معامله‌گران ارزی سبک رفتاری خود را تغییر دادند.

اقتصاد بررسی بازدهی بازارها / تصور تحلیل گران فنی از آینده دلار

در سومین روز هفته، معامله گران با قدرت زیادی خریدار دلار شدند و توانستند قیمت این ارز را نه تنها از مرز ۲۳ هزار تومانی عبور دهند که تا محدوده ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان بالا ببرند. این اتفاق در حالی رخ داد که در هفته های اخیر، عموما تمایل زیادی برای خریدهای ریسکی در بازار وجود نداشت.

در حالی که معامله گران در بازار آرایش خرید گرفته بودند‌، خبر توافق یک ماهه ایران با آژانس انرژی اتمی موجب شد که کمی معامله گران از موقعیت خرید عقب نشینی کنند. البته دلار در نهایت توانست خود را بالای محدوده ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومانی نگه دارد،‌ امری که انتظارات افزایشی را در بازار فعال نگه داشت. شایعات پیرامون حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد نیز موجب شد پس از ساعت ۵ بعدازظهر قیمت فروش دلار افزایش بیشتری پیدا کند.

سیگنال درهم به دلار

بر اساس گفته های فعالان، درهم امارات از همان ابتدای روز به بازیگران ارز بازار داخلی، سیگنال صعودی داد. حواله درهم کار خود را بالای محدوده ۶ هزار و ۴۰۰ تومانی آغاز کرد که تفاوت معناداری با روز یک شنبه داشت. با درهم ۶ هزار و ۴۰۰ تومانی، ارزش دلار در بازار داخلی می توانست به نزدیکی ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان برسد. در انتهای روز کمی قیمت درهم تعدیل شد و به دنبال آن میزان خرید در بازار کاهش یافت.

تحلیل گران فنی باور دارند، ماندن دلار بالای محدوده ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومانی می تواند خریداران بیشتری را وارد بازار کند. از نگاه این گروه، خط ۲۳ هزار تومانی به اندازه ای در بازار اهمیت دارد که ممکن است موجب شود، عرضه بازارساز به شکل معناداری طی روزهای آتی بالا برود. به باور آن ها،‌ بازارساز از طریق عرضه ارز سعی خواهد کرد که قیمت دلار را به کانال پایین تر بازگرداند.

رشد یک درصدی سکه امامی

روز دوشنبه افزایش قیمت دلار موجب شد که سکه بازان نیز با جسارت بیشتری رفتار کنند و با قدرت بیشتری در موقعیت خرید قرار بگیرند. نتیجه افزایش خریدها در مقطعی، زمینه ساز ورود سکه به بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد. سکه در هفته های اخیر نتوانسته بود از این محدود عبور کند و گذر موقت از آن، افزایشی ها را امیدوار کرد. البته هم چنان عده ای از معامله گران بالای محدوده یاد شده تمایل به سودگیری داشتند و این مساله موجب شد که قیمت در نهایت در محدوده ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به کار خود پایان دهد. سکه نسبت به روز یک شنبه حدود یک درصد افزایش را تجربه کرد.

بازدهی+نمودار

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها