|
کدخبر: 174691

بهترین استراتژی خرید بیت کوین در زمان سقوط بازار چیست؟

حتماً شنیده‌اید که می‌گویند سال ۲۰۲۱ سال ارزهای دیجیتال است. با گذشت حدود ۵ ماه از سال میلادی، بسیاری از ارزهای دیجیتال به قله‌های جدیدی رسیده و رکود قیمت‌های قبلی خود را شکسته‌اند.

اقتصاد بهترین استراتژی خرید بیت کوین در زمان سقوط بازار چیست؟

حتماً شنیده‌اید که می‌گویند سال ۲۰۲۱ سال ارزهای دیجیتال است. با گذشت حدود ۵ ماه از سال میلادی، بسیاری از ارزهای دیجیتال به قله‌های جدیدی رسیده و رکود قیمت‌های قبلی خود را شکسته‌اند. در این میان بیت کوین به عنوان سردمدار ارزهای دیجیتال و معروف به پادشاه رمز ارزها، رالی صعودی خود را از اواخر سال ۲۰۲۰ آغاز کرده است.

بیت کوین با شروع سال ۲۰۲۱ نیز رالی خود را ادامه داده و قله‌های جدیدی را یکی پس از دیگری فتح کرده است. پادشاه رمز ارزها که در ۲۱ مارس ۲۰۲۰ به پایین‌ترین نرخ ۳۷۸۲ دلار سقوط کرده بود، در ۷ می‌همان سال توانست به ۱۰ هزار دلار بازگردد. پس از آن به‌تدریج به افزایش نرخ خود ادامه داد و رکورد ۲۰ هزار را در اواخر سال ۲۰۲۰ و ۴۰ هزار و ۶۴ هزار دلار را در سال ۲۰۲۱ به ثبت رساند.

برخلاف سال ۲۰۱۷ که بیشتر خریداران و هولدرهای بیت کوین از میان سرمایه‌گذاران خرد بودند، از اواخر سال ۲۰۲۰ با کاهش ارزش طلا و ضررهای اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا، بسیاری از نهادها و مؤسسات به فکر افتادند تا بخشی از ذخایر نقدی خود را به خرید بیت کوین اختصاص دهند. همین موضوع موجب شد تا سرمایه‌گذاران خرد به تبعیت از این نهادها بیشتر به سوی خرید بیت کوین جذب شوند.

از جمله این شرکت‌ها و نهادها می‌توان به مایکرواستراتژی، اسکوئر، گری اسکیل و همچنین شرکت تسلا اشاره کرد. بدون شک علاقه نهادها و مؤسسات بزرگ تجاری به بیت کوین در افزایش نرخ آن و ثبت رکوردهای جدید قیمتی بی‌تأثیر نبوده است.

همین موضوع سبب شد که ارزش بازار بیت کوین در سال ۲۰۲۱ از یک تریلیون دلار عبور کرده و سهام شرکت‌های خریدار بیت کوین نیز رشد نرخ خوبی را تجربه کند.

همزمان با صعود بیت کوین، آلت کوین‌ها نیز حرکت چشمگیری را آغاز کرده و فصل آلت کوین‌ها که مدت‌ها مورد انتظار بود در سال ۲۰۲۱ شروع شد. در کل می‌توان گفت هر فردی که در این مدت روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده، از دو برابر تا ده‌ها برابر سود نصیب خود کرده است.

اول تحقیق، بعد خرید

البته باید توجه داشت که سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال نیاز به آموزش، دانش کافی و آگاهی دارد. برای مثال، این بازار جزء بازارهای بسیار پر نوسان است، چرا که عمر آن در مقایسه با بازارهای دیگر کمتر بوده و هنوز به بلوغ نرسیده است. در نتیجه، چنین بازارهایی معمولاً با یک توییت از سوی یک شخصیت برجسته مانند ایلان ماسک یا اخبار فاندامنتال از گوشه‌و‌کنار دنیا دچار صعود و نزول‌های عجیب‌وغریبی می‌شوند.

به عنوان مثال، طی دو هفته اخیر، اخباری از این دست موجب شده تا بازار ارزهای دیجیتال پس از یک دوره نسبتاً طولانی صعود شاهد سقوط نسبتاً شدیدی باشد. البته، ذکر این نکته لازم است که نمی‌توان انتظار داشت یک بازار همواره در حال صعود باشد. به ویژه اینکه بازار ارزهای دیجیتال جزء بازارهای دو طرفه بوده و تریدرها در معاملات خود در قراردادهای آتی (معاملات فیوچرز) و اختیار معامله حتی از کاهش قیمت‌ها نیز سود می‌برند.

بنابراین، باید به این نکته توجه داشته باشیم که هر صعودی، نزولی هم در پی خواهد داشت. حال سؤال این است که در زمان سقوط بازار چه کنیم؟ یکی از بهترین استراتژی‌ها در زمان سقوط بازار، استراتژی خرید در کف نرخ است.

داده‌های شرکت‌های بزرگ تجزیه‌وتحلیل نشان می‌دهند، اکنون که بازار دچار سقوط شده و قیمت بیت کوین به حدود ۳۵ هزار دلار کاهش یافته است، مؤسسات و نهنگ‌های بیت کوین در حال خرید بیشتر هستند. چرا که شاید این قیمت‌ها زمانی برای بیت کوین تبدیل به خاطره شوند.

به هر حال، همیشه شایعاتی در بازار ارزهای دیجیتال مبنی بر دستکاری نرخ توسط نهنگ‌ها مطرح بوده که پس از مدتی صعود، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند تا با ایجاد ترس (FUD) در جامعه آنها را مجبور به فروش کرده و در مقابل خودشان به خرید دارایی بیشتر بپردازند و پس از آنکه خرید خود را انجام دادند، دوباره قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

شاید این موضوع در بخش کوچکی از بازار صادق باشد، اما تحقیقات نشان داده که همیشه تنها دلیل پامپ و دامپ قیمت‌ها نیست.

ارز دیجیتال

بهترین استراتژی سرمایه‌گذاری در بیت کوین چیست؟

به هر حال، دلیل سقوط بازار هر چه که باشد اعم از دستکاری نرخ توسط نهنگ‌ها، اخبار فاندامنتال و غیره همیشه به خاطر داشته باشید که این مواقع، بهترین زمان برای خرید در کف نرخ و افزایش دارایی‌های دیجیتال شماست.

برای خرید در کف نرخ نیز پیشنهاد می‌شود که به صورت پله‌ای خرید کنید. چرا که تشخیص کف نرخ چندان کار ساده‌ای نیست. ممکن است زمانی که تصور می‌کنید نرخ به کف خود رسیده تمام خرید خود را انجام دهید، اما پس از چند روز مشاهده کنید که نرخ دوباره کاهش یافته است. از این رو، بهتر است به صورت پله‌ای خرید کنید تا به صورت میانگین در قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای خرید خود را انجام داده باشید.

با توجه به تحلیل‌های تریدرهای بزرگ و با توجه به ردیابی عملکرد نهنگ‌ها و مؤسسات مالی مبنی بر خرید بیت کوین، شواهد نشان می‌دهند که اکنون زمان مناسبی برای خرید بیت کوین است.

بیت کوین به عنوان ذخیره ارزش مطرح است و از این نظر رقیب طلا محسوب می‌شود. همچنین، برخی بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ مالی پیش‌بینی کرده‌اند که نرخ بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰ هزار دلار یا حتی بالاتر برسد. برخی نیز نرخ بیت کوین را در یک دوره پنج ساله حدود یک میلیون دلار تخمین زده‌اند.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که در شبکه‌های اجتماعی و به ویژه توییتر جنبشی به نام چشمان لیزری به راه افتاده که در آن افراد پروفایل خود را به صورت چشمان لیزری تغییر می‌دهند. هدف این جنبش رساندن بیت کوین به نرخ ۱۰۰ هزار دلار است. هر از گاهی اخباری مبنی بر پیوستن افراد مشهور به این جنبش نیز منتشر می‌شود.

لذا، با توجه به حمایت شخصیت‌های بزرگ از بیت کوین و علاقه نهادها به خرید و ذخیره آن، به نظر می‌رسد آینده روشنی در انتظار بیت کوین است. ضمن اینکه اگر به تاریخچه بیت کوین نگاه کنیم، همیشه پیش از صعود به قیمت‌های بالا شاهد افت قیمت‌های شدیدی بوده‌ایم. همین امر نیز می‌تواند نشانه‌ای باشد که احتمالاً بیت کوین با سقوط نرخ خود در حال آماده شدن برای فتح قله‌های جدیدی است.

از کجا بیت کوین بخریم؟

اکنون می‌دانیم که شرایط فعلی فرصت مناسبی برای خرید بیت کوین است. سؤال این است که از کجا بیت کوین بخریم؟

همان طور که می‌دانید خرید مستقیم بیت کوین از صرافی‌های بین‌المللی به دلیل شرایط تحریم برای کاربران ایرانی میسر نیست. لذا برای خرید بیت کوین می‌توانید به صرافی‌های ارز دیجیتال در داخل کشور مراجعه کنید.

این روزها اخباری مبنی بر اتهامات مدیران یکی از صرافی‌های داخلی جنجال‌های زیادی به پا کرده است. همین موضوع، اهمیت انتخاب یک صرافی معتبر را بیش از پیش برجسته کرده است.

در انتخاب صرافی باید به نکاتی از جمله سابقه آن صرافی، زمان تأسیس، مدیران آن، همچنین نظر کاربران و نبود شکایت قضایی از آن توجه کنید.

خرید بیت کوین از کوین نیک مارکت

کوین نیک یکی از صرافی‌های خوشنام و باسابقه در زمینه پرداخت و ارائه خدمات مربوط به ارزهای دیجیتال است. این صرافی در راستای گسترش خدمات خود اقدام به بازگشایی یک بازار معاملاتی همتابه‌همتا به نام کوین نیک مارکت کرده است تا مانند صرافی‌های بین‌المللی امکان خرید و فروش ارز دیجیتال بدون واسطه را برای کاربران ایرانی فراهم کند.

درحال‌حاضر، کوین نیک مارکت ۲۴ ارز دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، تتر، بیت کوین کش، لایت کوین، چین لینک، ترون، ریپل، بایننس کوین، دوج کوین، یونی سواپ، سوشی سواپ، فایل کوین، بیت تورنت، چیلیز، کوانتوم، هارمونی، وینک، ایاس، اتریوم کلاسیک، کاردانو، پولکادات، پنکیک سواپ و شیبا را برای معامله ارائه می‌دهد.

از مزایای کوین نیک مارکت می‌توان به کارمزد کمتر معاملات، امکان معامله با نرخ توافقی میان خریدار و فروشنده و ارائه یک کیف پول نیمه گرم و امن به کاربران اشاره کرد. لازم به ذکر است که کارمزد معاملات کوین نیک مارکت به مناسبت ارائه رمز اررهای جدید، به مدت دو ماه صفر خواهد بود.

شما می‌توانید برای خرید بیت کوین به سایت کوین نیک مارکت مراجعه کرده و پس از ثبت نام و دریافت تأییدیه احراز هویت، بیت کوین و ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را خریدوفروش نمایید. مراحل لازم برای انجام احراز هویت در وب سایت کوین نیک مارکت به ترتیب توضیح داده شده است. همچنین تیم پشتیبانی کوین نیک نیز به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سؤالات کاربران خود هستند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها