|
کدخبر: 172659

نکاتی مهم برای راه‌اندازی فارم ماینینگ سودآور

فارم در دنیای رمزارزها به معنای اتاقی هست که برای ماین کردن ارزهای دیجیتال به کار می‌رود. این اتاق‌ها یا انبارها باید شرایطی داشته باشند تا فرآیند ماینینگ با اختلال مواجه نشود.

اقتصاد نکاتی مهم برای راه‌اندازی فارم ماینینگ سودآور

در دنیای ارزهای دیجیتال فارم ماینینگ اصطلاحی هست که برای مکان استخراج به کار می‌برند. ماینینگ (Mining) یا استخراج ارز دیجیتال فرایندی هست که در آن تراکنش ارز دیجیتال تائید می‌شود. در نهایت هم تراکنش‌ها به بلاک‌چین افزوده می‌شوند. در فرایند ماینینگ کوین‌های جدید تولید می‌شوند. نکته مهم این هست که دستگاه‌های ماینینگ صدای زیادی دارند و امکان نگه‌داری در خانه نیست. سرمایه‌گذاران از مزرعه یا همان فارم استفاده می‌کنند.

شرایط مزرعه‌های استخراج چیست؟

به صورت کلی مزارع استخراج شرایط خاصی دارند و به دلیل صدای زیاد در بیرون شهر ایجاد می‌شوند. همچنین این مزارع را در مناطق سردسیر ایجاد می‌کنند تا در هزینه تأمین برق صرفه‌جویی کنند.

نیازهای مزارع استخراج رمزارز

برای ایجاد یک مزرعه باید تعرفه برق استخراج رمزارزها در داخل کشور و سودآوری این مزارع را بررسی کنیم. همچنین برای تأسیس فارم باید مجوز کسب کنیم. بهتر در ابتدا از یک تیم متخصص نیز مشاوره بگیریم. در خصوص تجهیزات ماینرها نیز باید برآورد قیمت کرد. یک کیف پول الکترونیکی نیز باید ایجاد کنید. برای ماینینگ به نرم‌افزارهایی مثل BTC miner و CG mine و … نیاز دارید.

چه تعداد دستگاه برای راه‌اندازی فارم استخراج بیت‌کوین مناسب است؟

هر چه تعداد دستگاه‌های ماینر بیشتر باشد، هزینه‌های ثابت فارم سرشکن‌ شده و سود حاصل از استخراج بیشتر می‌شود. به صورت معمول ۳۲۰ دستگاه ماینینگ در کنار هم برای فارم مناسب هست. برای تأمین ۳۲۰ دستگاه حدود ۲ میلیارد تومان سرمایه لازم دارید.

برای تا سیس مزرعه رمزارز در ایران چه شرایطی لازم داریم؟

ایران یکی از نقاط جهان هست که همچنان برای ایجاد و راه‌اندازی فارم در کانون توجه قرار دارد. در ایران به دلیل گران شدن نرخ ارز و دلار و کاهش ارزش ریال استخراج ارزهای دیجیتال به تجارتی پرسود تبدیل شده است.

بر اساس اطلاعیه وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت مجوز از طریق سایت سامانه خدمات صمت به نام «بهین‌یاب» انجام می‌شود. بر اساس قوانین، صدور پروانه‌ی بهره‌برداری برای متقاضیانی که جمع توان برق مصرفی تجهیزات استخراج رمزارز آنها کمتر از ۲۵۰ کیلووات باشد، ممنوع است. همچنین بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران استفاده از ارزهای دیجیتال با قبول مسئولیت خطرپذیری‌(ریسک) از سوی سرمایه‌گذار صورت می‌پذیرد و استفاده از آن در مبادلات داخل کشور مجاز نیست. در خصوص اعتبار مجوز هم فراموش نکنید که اعتبار مجوز ماینینگ صادر شده ۶ ماه بوده و با ارائه‌ی گزارش پیشرفت فیزیکی طرح و تائید آن توسط سازمان برای دوره‌ای دیگر قابل تمدید است. تمدیدهای بعدی نیز منوط به ارائه گزارش پیشرفت کار است.

هزینه دریافت مجوز ماینینگ

هزینه دریافت مجوز ماینینگ به میزان نیم در هزار سرمایه ثابت طرح و حداکثر معادل یک‌میلیون ریال به اضافه یک‌صد هزار ریال بابت حق تمبر هست. همچنین هزینه صدور پروانه بهره‌برداری ۵۰ هزار ریال به اضافه یک‌صد هزار ریال بابت حق تمبر است. در نهایت هم هزینه هر دوره تمدید جواز تا سیس و پروانه بهره‌برداری ۱۰۰۰۰ریال + ۵۰ هزار ریال بابت حق تمبر است.

بزرگ‌ترین فاکتوری که میزان درآمد یک فارم را تحت تأثیر قرار می‌دهد، میزان هزینه‌ای است که برای برق پرداخت می‌شود. اغلب فارم‌های ماینینگ از تجهیزات تقریباً مشابهی استفاده می‌کنند.

اجاره فارم ماینینگ

فارم ماینینگ هزینه‌های زیادی دارند و بسیاری از سرمایه‌گذاران بعد از مدتی فارم خود را اجاره می‌دهند. مدل دیگری از اجاره نیز مطرح هست که در این مدل دستگاه شما را در فارم قرار می‌دهند و میزان درصدی از سود خود را اخذ می‌کنید. برای ورود به این نوع اجاره حتماً اطمینان حاصل کنید که آن فارم ماینینگ مجوز رسمی از سازمان صمت داشته باشد.

معرفی بزرگ‌ترین فارم های دنیا

در پایان باید تأکید کنیم که راه‌اندازی یک فارم ماینینگ هزینه بسیار زیادی دارد و پس از راه‌اندازی نیز نیاز به صبر برای بازگشت پول دارد. برای ورود به این صنعت تمام جوانب را در نظر بگیرید تا سرمایه‌گذاری موفق داشته باشید. در جدول زیر برای شما بزرگ‌ترین و بهترین فارم های دنیا را معرفی خواهیم کرد و مشخصات و قدرت هر کدام را بررسی می‌کنیم.

 

جدول-فارم

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها