|
کدخبر: 171219

روند کاهشی قیمت سکه متوقف می‌شود؟

یکی از شاخص ها برای مسیر یابی بازار سکه حباب قیمت سکه است. حباب قطع های کوچک سکه نشان می دهد بازار تحت تاثیر تقاضا روند کاهشی را متوقف کند.

اقتصاد روند کاهشی قیمت سکه متوقف می‌شود؟

روز شنبه، حباب سکه های کوچک به شدت افزایش یافت. در اولین روز هفته، فاصله ارزش ذاتی و بازاری نیم سکه به بالای ۱۶ درصد رسید و ربع سکه ۴۲ درصد بالاتر از ارزش ذاتی اش در بازار به فروش رفت. این اتفاق در حالی رخ داد که حباب نیم سکه در انتهای هفته به زیر ۱۰ درصد رسیده بود و ربع سکه نیز فاصله ۳۰ درصدی با ارزش ذاتی خود داشت. افزایش حباب سکه های کوچک دو علامت به بازار می دهد. از یک سو به نظر می رسد تقاضا برای سکه های کوچک افزایش پیدا کرده و امیدهای افزایشی در این بازار زیاد شده است و از سوی دیگر، میزان عرضه در بازار سکه های کوچک به احتمال زیاد پایین آمده است. این دو علامت می تواند فعالیت بازیگران بازار سکه امامی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

با این حال، دیشب شرایط بازار سکه امامی به گونه ای بود که احتمال افت قیمت سکه در روز جاری را برجسته می کرد. سکه در ساعات پایانی روز شنبه درمعاملات پشت خطی زیر سطح ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی مورد معامله قرار گرفت. به گفته تحلیل گران فنی این اتفاق می تواند سیگنال کاهشی به بازار ارسال کند. این سیگنال کاهشی در شرایطی به بازار ارسال شده است که رفتار سکه های کوچک به برخی معامله گران نوید افزایش قیمت می دهد.

در شرایط متناقض کنونی، به نظر می رسد اگر قیمت دلار به زیر کانال ۲۱ هزار تومانی سقوط نکند، ریزش قابل توجهی در بازار سکه رخ ندهد. احتمالا در شرایطی که دلار بالای ۲۱ هزار تومانی باقی بماند، سکه بازان منتظر آغاز بازارهای جهانی در هفته جاری خواهند بود.

 

منبع: اقتصاد نیوز
  • کمیل ارسالی در

    از اون علامت سوالی که آخر پست گذاشتید ب وی ضرر و زیان می آید.

ارسال نظر