|
کدخبر: 171140

هجوم طلاهای خانگی به بازار

بهای هر اونس طلا در بازار جهان امروز ۲۳ دلار افزایش یافت و در بازار ایران هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به روز پنج‌شنبه با هزار تومان افزایش به ۹۳۶ هزار تومان رسید. رئیس اتحادیه طلا با اشاره به رکود بازار طلا پیش‌بینی می‌کند که قیمت‌ها فردا تغییر چندانی نداشته باشد.

اقتصاد هجوم طلاهای خانگی به بازار

با نوسان قیمت دلار، طلا و سکه اندکی گران شد. هر چند با رفع محدودیت‌ها و بازگشایی واحدهای صنفی انتظار می‌رفت تقاضا برای خرید طلا وجود داشته باشد اما این اتفاق در عمل رخ نداد.

رئیس اتحادیه طلای تهران درباره افزایش قیمت طلا در بازار امروز گفت: سه عامل در افزایش قیمت طلا اثر داشته است: ۱- افزایش ۲۳ دلاری بهای هر اونس طلا در بازار جهانی و رسیدن به کانال یک هزار و ۸۳۱ دلار، ۲- ضعیف شدن قیمت دلار در بازارهای جهانی  ۳- افزایش قیمت دلار  از جمله این عوامل هستند.

با وجود این برخی فروشندگان طلا می‌گویند با بازگشایی واحدهای صنفی مردم بخشی از طلا و سکه‌های خانگی را روانه بازار کردند و بنابراین احتمال دارد که قیمت سکه تا هشت میلیون تومان کاهش داشته باشد.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اما در واکنش به این موضوع می‌گوید: سکه به کانال هشت میلیون تومان باز نمی‌گردد. مگر اینکه اتفاق خوشایندی در بازار ارز رخ دهد و بانک مرکزی بتواند روند فعلی بازار ارز را مدیریت کند.

او ادامه داد: چنانچه همانند سال گذشته تقاضای چشمگیری برای خرید سکه وجود نداشته باشد، ممکن است قیمت سکه اندکی از رقم فعلی کاهش پیدا کند اما ریزش قیمت آن تا ۸ میلیون تومان و تثبیت در این کانال بعید به نظر می‌رسد.

امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار نسبت به روز پنج‌شنبه با هزار تومان افزایش به ۹۳۶ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با ۳۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۹ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش با قیمت پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

ربع سکه هم با ۴۰ هزار تومان افزایش با قیمت سه میلیون و ۲۶۰ هزار تومان معامله شد. بهای سکه یک گرمی اما تغییری نکرد و با قیمت یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    دولت وصرافی هاوطلافروشی هادراین شرایط با یدطلاوارزوسکه ازمردمی که به نوعی احتکارک رده اندنخرندتاازاین به بعدکسی دلاروسکه ا حتکارنکند

  • ناشناس ارسالی در

    ما یه گرم طلا نداریم اصلا به چه درد میخ وره نمیخریم هم اگه بشه صد تمن

  • اکبر ارسالی در

    ما که فروختیم و در رفتیم

ارسال نظر