|
کدخبر: 169236

سیگنال های مهم به معامله گران دلار

بازار ارز مسیر افزایشی خود را متوقف کرده و به نظر می‌رسد بازار ساز هم بعد از بستن سقف قیمت در بازار سعی کرده دستیابی به روندی کاهشی را جدی‌تر دنبال کند.

اقتصاد سیگنال های مهم به معامله گران دلار

دلار این هفته را با نرخ ۲۴ هزارتومانی در بازار آزاد آغاز کرد و تا پایان روز چهارشنبه این نرخ به ۲۳هزار و ۷۰۰ تومان رسید. فعالان بازار معتقدند در روزهای اخیر تعطیلات ناشی از شیوع کرونا بازار را خلوت‌تر و آرام‌تر از همیشه ساخته و بلاتکلیف ماندن مذاکرات در وین نیز موجب شده معامله‌گران بیگدار به آب نزنند.

به نظر می‌رسد بازارساز نیز سعی دارد قیمت را در دامنه محدودی زندانی کند و پس از آن، قیمت را از کف دامنه تعیین شده، پایین بکشد. به‌عنوان مثال، در هفته‌های ابتدایی سال ۱۴۰۰، قیمت دلار در دامنه ۲۴ هزار و ۵۰۰ تا‌ ۲۵ هزار تومان زندانی بود تا‌ اینکه بازارساز قیمت را به آرامی به محدوده ۲۴هزار و ۴۰۰ تومانی برد. این روند ادامه یافت تا این که در روزهای اخیر دامنه جدید نوسان دلار کوتاه‌تر شد و رفت و برگشت قیمتی نیز کاهش یافت.

به نظر می‌رسد بازار ارز در سکون است و معامله‌گران بیش از پیش برای خرید و فروش در انتظار اخبار مذاکرات و تنش‌های بین‌المللی هستند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر