|
کدخبر: 168872

یک نگرانی ارزی در صورت بازگشت آمریکا به برجام

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران می گوید در صورت بازگشت امریکا به برجام و لغو یا کاهش تحریم‌ها، مدیریت شرایط اقتصادی کشور اهمیت فراوانی دارد.

اقتصاد یک نگرانی ارزی در صورت بازگشت آمریکا به برجام

محمد لاهوتی در جریان نشست فعالان بخش خصوصی با رئیس جمهوری به ارائه برخی از دغدغه‌های صادرکنندگان در ماه‌های پایانی دولت پرداخت و از پیش بینی افزایش صادرات در سال۱۴۰۰ در صورت برطرف کردن برخی نگرانی‌ها سخن گفت.

عضو اتاق بازرگانی تهران درباره صحبت‌های مطرح شده در نشست با روحانی، بیان کرد: بخش نخست صحبت‌هایم به پیش‌بینی‌ها از روند صادرات اختصاص داشت. یکی از موضوعات تاثیرگذار بر روند صادرات در سال جاری، اصلاح ابلاغیه ۱۷۷ است که سرانجام پس از تلاش سه ساله اتاق ایران و مجموعه فعالان اقتصادی انجام پذیرفت و بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود که صادرات در سال ۱۴۰۰ روندی متفاوت از آنچه در سال ۱۳۹۹ به وقوع پیوست را طی کند و انتظار رشد صادرات وجود دارد.

او سپس به یکی از دغدغه صادرکنندگان که در این نشست مطرح شده‌است، اشاره کرد و گفت: صادرکنندگان نگران آن هستند که در صورت بازگشت آمریکا به برجام، رفع تحریم‌ها و آزاد شدن منابع، دولت برای تقویت پول ملی اقدام به ارزپاشی کند. در حالی که اگر این اقدام بدون بررسی‌های کارشناسی و با تعیین نرخ‌های دستوری صورت گیرد، قطعا پیش‌بینی‌هایی که در مورد رشد صادرات در سال ۱۴۰۰ وجود دارد، محقق نخواهد شد. در واقع، علاوه بر کاهش صادرات، افزایش قاچاق نیز محتمل خواهد بود. از این رو، این درخواست را مطرح کردم که دولت از چنین اقدامی پرهیز کند.

 لاهوتی گفت: درخواست دیگری که در این جلسه بیان کردم آن بود که در ۱۰۰ روز باقیمانده از دوره فعالیت دولت، حتی‌المقدور از صدور بخشنامه یا دستورالعمل جدید از سوی دستگاه‌های دولتی جلوگیری به عمل‌ آید. چرا که اگر بخشنامه‌ای در این مدت تصویب و ابلاغ شود و فعالان اقتصادی را با مشکل مواجه کند، با توجه به تغییر دولت حداقل شش ماه زمان ‌می‌برد که این بخشنامه اصلاح شود.

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران افزود: رئیس‌ جمهوری بررسی و پیگیری مسایل و درخواست‌های مطرح شده را به آقای نهاوندیان، ارجاع دادند. در عین حال، ایشان معتقد بودند که اجرای برخی از این پیشنهادات زمان بر بوده و البته برخی از آنها در مدت باقی مانده از دوره فعالیت دولت مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

منبع: ايسنا
  • ناشناس ارسالی در

    ترامپ دیوانه باعث این تورم وگرانی کالاوا جناس وجنگ اقتصادی بودارزش ریال دربرابرار زهای خارجی بخصوص دلاربایستی بالابرود

  • ناشناس ارسالی در

    تف به روی آنها که اصلا ارزانی را دوست ند ارند

  • س خ ارسالی در

    فقط به فکر جیب خودت هستی به فکرمردم هم ب اش.اگردولت ارزپاشی کتد جنابعالی دیگرنمی توانی منابع وتولیدات این مملکت راببری ان ور آب بفروشی وارز حاصل ازصادرات را به ق یمت بالا درداخل بفروشی اگرخواستی صادرات هم انجام بدهی باید با یک سود معقول اقدام به صادرات کنی.پس این آشفته بازار فعلی ک ه درداخل قیمت دلار بالاست به سود جنابعال ی است وطرفدار بالا ماندن قیمت دلار هستی واینگونه است که منافع جنابعالی از راه فع لی تامین میشود.یه کمی هم به فکر مردم بدب خت باش.

  • ناشناس ارسالی در

    پس خوب چیزها را با دلار گرون پر پول کردی ن

  • هم وطن ارسالی در

    اونوقت دلارهایی که بزرگان و آقازاده ها ق ایم کردن ارزان می شه و ضرر می کنن . شماه ا فقط به فکر خودتون هستید نه مردم . از ه مین الآن کاسبان تحریم به لرزه افتادن .

  • ناصر ارسالی در

    از دولت می خواهند ۸۰ میلیون نفر را فدای چند هزار نفر صادر کننده کنند که در مدت ت حریم حسابی برو کردند و حالا می خواهند دو لت دلار را ارزان نکند واقعا که دولت باید دلار به زیر ۱۰۰۰۰ تومان حدود۸۰۰۰ تومان بیاورد

  • صفدرمدرسی فر ارسالی در

    تا تحریم بود این بهونه کردیت پول کشور نا بود کردیت الان که میخواد تحریم رفع بشه د وبار هم غلط دیکه میکنید

  • ناشناس ارسالی در

    روحانی پول خوبی گیرن می اید اخر خدمتی

  • ناشناس ارسالی در

    این آقا و همتی و هر کس دنبال منافع شخصی خودشونند و مردما گوش دراز فرض کردند.تا و اردات نشه این کشور نجات پیدا نمیکنه

  • مجید ارسالی در

    لطفا شمایی که خوب نسخه میکنید به دولت هم بگید هر کارمند و کارگر میبایست حداقل به قیمت 1000 دلار دستمزد تعلق بگیرد تا بتو انند ی زندگی معمولی داشته باشند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها