|
کدخبر: 104620

چرا صدای بخش خصوصی به دولت نمی‌رسد؟

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت اظهارکرد: مشکلات متعدد صادرکنندگان به صورت هفتگی در «کارگروه اقدام صادراتی» مورد بررسی قرار می‌گیرند و به نتیجه می‌رسند و در نهایت مشکل برطرف می‌شود.

اقتصاد چرا صدای بخش خصوصی به دولت نمی‌رسد؟

احسان قمری با اشاره به فعالیت خوب بخش‌های دولتی و خصوصی در حوزه تجاریت خارجی، گفت: ما در موضوع اطلاع‌رسانی دستورالعمل‌های مختلف ضعف داریم و صادرکنندگان از مقررات کار خودشان اطلاعات کافی ندارند.

وی افزود: ابهام موجود در مقررات و دستورالعمل‌های متعدد باعث می‌شود که صادرکننده از نفع یا ضرر خودش مطلع نباشد.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت با اشاره به این که خدمات مختلف این سازمان باید در بهترین شکل ممکن به‌دست صادرکننده برسند، تصریح کرد: صادرکننده همانند دانش‌آموزی است که دوست دارد با آرامش خاطر درس بخواند.

وی با بیان این که صادرات متغیرهای برون‌زایِ زیادی دارند، عنوان کرد: وجود قوانین و مقررات سخت و دست و پاگیر برای صادرکننده‌ها و در حالت کلی برای حوزه صادرات مشکلات متعددی را به وجود می‌آورند.

احسان قمری اضافه کرد: درحال‌حاضر همه صادرکنندگان از طریق اتحادیه‌های مختلف در وزارت صنعت و معدن و تجارت حضور دارند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی صادرات همانند بخش دولتی در ارزیابی عملکردهای مختلف نمی‌تواند به نمره قابل قبولی دست پیدا کند.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت با اشاره به این که تشکل‌های مختلف صدای بخش خصوصی هستند، تصریح کرد: متاسفانه این تشکل‌های نمی‌توانند صدای بخش خصوصی را در دولت منعکس کنند.

وی تاکید داشت: در حوزه صادرات در طول یک سال اخیر میان «سازمان توسعه تجارت ایران» و «وزارت صمت» و «بخش خصوصی» تعامل وجود نداشته است.

احسان قمری با اشاره به آغاز فعالیت «کارگروه اقدام صادراتی» در سازمان توسعه تجارت ایران، توضیح داد: این کارگروه در بخش بنگاه‌های اقتصادی متمرکز است، قصد دارد مشکلات این بخش را شناسایی کند.

وی افزود: مشکلات متعدد صادرکنندگان به صورت هفتگی در «کارگروه اقدام صادراتی» مورد بررسی قرار می‌گیرند و به نتیجه می‌رسند و در نهایت مشکل برطرف می‌شود.

 

 

منبع: تحلیل بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها