|
کدخبر: 167932

سکه در مرز مقاومت

قیمت سکه یکی از سطوح مقاومتی خود را از دست داد، اما دلار معاملات نیمه اول روز را در بالای سطح ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان به پایان رساند.

اقتصاد سکه در مرز مقاومت

در اولین روز هفته دلار آمریکا و سکه کار خود را بدون تغییر نسبت به نرخ ساعات انتهایی روز پنج‌شنبه شروع کردند. قیمت سکه در همان ابتدا وارد فاز نزولی شد و سطح مقاومتی ۱۰ میلیون و ۶۰ هزار تومان را از دست داد، اما در مقابل افت به زیر ده میلیون تومان مقاومت کرد.

نرخ دلار نیز به دنبال بیرون آمدن نرخ‌های بازار متشکل و روند کاهشی خفیف در این بازار، سطح مقاومتی ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان را پشت سر گذاشت، اما دوباره افزایش یافت و معاملات نیمه اول روز را با ۲۳ هزار و ۸۲۰ تومان به پایان رساند.

تغییرات قیمتی دلار

دلار آمریکا در نخستین روز هفته و در دومین ماه سال کار خود را بدون تغییر نسبت به قیمت‌های انتهایی روز پنج‌شنبه آغاز کرد. قیمت دلار آمریکا ۲۳ هزار و ۸۴۰ تومان بود. شکسته شدن سطح ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان از پایین و ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان از بالا برای فعالان بازار اهمیت داشت.

 نرخ ابتدایی دلار بازار متشکل با نرخ انتهایی روز پنج‌شنبه برابر و ۲۳ هزار و ۱۲۹ تومان گزارش شد. دلار متشکل در ادامه روند کاهشی را در پیش گرفت. دومین نرخ متشکل ۲۳ هزار و ۱۲۳ تومان بود. در سامانه سنا نیز اولین نرخ دلار ۲۳ هزار و ۳۶۰ و نرخ بعدی ۲۳ هزار و ۳۵۴ تومان بود. دلار بازار آزاد به پیروی از این دو وارد فاز نزولی شد و تا سطح ۲۳ هزار و ۷۸۰ تومان پایین آمد. در نتیجه سطح مقاومتی ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان در ابتدای کار بازار از دست رفت.

قیمت دلار بازار آزاد در ادامه افزایش یافت و معاملات نیمه اول روز را با قیمت ۲۳ هزار و ۸۲۰ تومان به پایان رساند. برخی از فعالان بازار معتقدند تا روز دوشنبه و نشست وین قیمت دلار به احتمال زیاد بین ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان و ۲۴۰۰۰ تومان نوسان خواهد داشت. در صورت عبور دلار از مرز پایینی انتظار افت بیشتر قیمت‌ها می‌رود و اگر دلار از سطح ۲۴ هزار دلار بالا رود انتظار می‌رود باز هم رشد کند.

دلار هرات و درهم امارات

دلار هرات در شروع معاملات روز شنبه روی ۲۳ هزار و ۸۲۰ تومان قرار داشت. در ادامه مبادلات نرخ دلار هرات تا سطح ۲۳ هزار و ۸۱۰ تومان پایین آمد، اما دوباره بالا رفت و معاملات نیمه اول روز را با نرخ ۲۳ هزار و ۸۶۰ تومان به پایان رساند. در نتیجه سطح مقاومتی ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومانی که برای دلار هرات مهم تلقی می‌شد حفظ شد.

در سوی دیگر بازار، درهم امارات کار خود را با نرخ ۶ هزار و ۴۵۰ تومان آغاز کرد. نرخ بسته شده درهم در روز پنج‌شنبه حوالی ۶ هزار و ۵۶۰ تومان بود. بر این اساس نرخ درهم نیز همسو با افت قیمت دلار کاهش یافت، اما نتوانست سطح مقاومتی ۶ هزار و ۵۰۰ تومانی را پشت سر بگذارد.

طلای جهانی و بازار سکه

طلای جهانی در روز جمعه تغییراتی منفی را به ثبت رساند و هفته را با قیمت حوالی ۱۷۷۷ دلار به پایان رساند. در نقطه مقابل انواع سکه در بازار داخل کار خود را بدون تغییر نسبت به آخرین قیمت‌های روز پنج‌شنبه شروع کردند. سکه امامی در شروع کار ۱۰ میلیون و ۸۰ هزار تومان مبادله شد. قیمت نیم‌سکه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود. ربع سکه روی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار داشت و سکه گرمی در حوالی ۲ میلیون تومان مبادله شد.

سطوح قیمتی ۱۰ میلیون و ۶۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون تومان برای بازار سکه امامی اهمیت داشت. قیمت سکه در ادامه مبادلات شروع به کاهش کرد و سطح مقاومتی ۱۰ میلیون و ۶۰ هزار تومان را پشت سر گذاشت و تا سطح ۱۰ میلیون و ۴۰ هزار تومان پایین آمد. قیمت سکه در پایان معاملات نیمه اول روز شنبه روی ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان و بالای سطح مقاومتی ۱۰ میلیون تومان قرار داشت.

بر این اساس در پایان معاملات نیمه اول روز یکی از سطوح مقاومتی سکه از دست رفته، اما سطح مقاومتی ۱۰ میلیون تومانی حفظ شده بود.

منبع: اقتصاد نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    دلاروارزوسکه وطلاومسکن وخودروکه یک روزی لبخندبرروی لب دلالان ازسودهای بادآورده م ی نشاندبه خط آخرنزدیک می شودوهرروزقیمتها نزولی است

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها