|
کدخبر: 167184

دلار تغییر کانال داد

قیمت سکه و دلار روند نزولی اکید را در طول معاملات نیمه اول روز دنبال کردند. سکه با افت ۲۳۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته روی رقم ۱۰ میلیون تومان قرار گرفت و دلار با کاهش ۵۳۰ تومانی نسبت به روز گذشته روی رقم ۲۳ هزار و ۶۵۰ تومان ایستاد.

اقتصاد  دلار تغییر کانال داد

قیمت دلار امریکا نسبت به روز گذشته ۵۳۰ تومان کاهش یافت و روی رقم ۲۳ هزار و ۶۵۰ تومان قرار گرفت. نرخ سکه نیز با ثبت کاهش ۲۳۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته روی رقم ۱۰ میلیون تومان معاملات نیمه اول روز را به پایان رساند، اما با توجه به وارد شدن مجدد طلای جهانی به فاز صعودی انتظار افزایش نرخ سکه در ادامه معاملات می‌رفت.

مهم‌تر از کاهش نرخ سکه و دلار، روند تغییرات آن در معاملات نیمه اول روز بود. سکه و دلار در معاملات نیمه اول روز روند نزولی اکید را دنبال کردند و وارد فاز نزولی شدند.

تغییرات نرخ سکه در ۳۱ فروردین

روند نزولی سکه در شروع معاملات روز سه‌شنبه ادامه یافت. سکه با کاهش ۱۳۰ هزار تومانی نسبت به نرخ انتهایی روز گذشته، کار خود را با نرخ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان آغاز کرد. بر این اساس نرخ سکه نسبت به دیروز در حدود ۱۳ درصد کاهش یافت. نرخ سکه در ادامه معاملات نیز افت کرد و معاملات نیمه اول روز را با نرخ ۱۰ میلیون تومان به پایان رساند.

کاهش نرخ در شروع معاملات روز سه‌شنبه به سکه محدود نشد. نرخ نیم‌سکه در شروع معاملات نسبت به دیروز ۱۰ هزار تومان کاهش یافت و روی رقم ۵ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان قرار گرفت. طلای گرمی نیز حدود ۱۴ هزار تومان کاهش نرخ داشت و در شروع معاملات یک میلیون و ۶ هزار تومان معامله شد.

سکه ربع بدون تغییر نسبت به روز گذشته کار خود را با نرخ ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان آغاز کرد. سکه گرمی هم نسبت به نرخ انتهایی دیروز تغییر نرخ نداشت و ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد.

احتمالا چند عامل در افت نرخ سکه نقش داشتند. نرخ طلای جهانی که امیدهای زیادی به رشد آن در هفته جاری وجود داشت، در روز سه‌شنبه روند نزولی را دنبال کرد. روند قیمتی طلا در روز سه‌شنبه باعث شد تمام رشد دیروز طلا از بین رفته و بازدهی منفی نسبت به نرخ بسته شده هفته گذشته را به ثبت رساند. طلای جهانی که در روز گذشته به مرز ۱۷۹۰ دلار نزدیک شده بود، در پایان معاملات روز گذشته و شروع معاملات امروز به زیر ۱۷۷۰ دلار افت کرد و واکنش سکه بازار داخل را بر انگیخت.

البته طلا دوباره وارد فاز صعودی شد و در زمان نوشتن این گزارش خود را به بالای ۱۷۷۰ دلار کشیده بود، در نتیجه، اینکه نرخ سکه در ادامه معاملات قدری رشد کند، وجود داشت.

بیت کوین که انتظار می‌رفت بعد از افت نرخ نسبتا شدید روز یکشنبه وارد فاز صعودی شود، امروز نیز تغییراتی منفی را به ثبت رساند. همراه شدن این رویداد با امیدها به آینده مذاکرات هسته‌ای و صحبت از توافق موقت، ممکن است توجه سرمایه‌گذاران را به دارایی‌هایی که در شرایط ثبات جذابیت دارند جلب کرده باشد. البته روند کاهشی نرخ دلار نیز به احتمال زیاد در افت نرخ سکه تاثیرگذار بوده است.

تغییرات نرخ دلار امریکا

دلار امریکا کار خود را با کاهش ۳۶۰ تومانی نسبت به روز گذشته و روی نرخ ۲۳ هزار و ۸۲۰ تومان آغاز کرد. اما چیزی که بیش‌تر از کاهش ۱.۵ درصدی نرخ دلار در شروع معاملات جلب توجه می‌کرد، روند کاهشی آن در ادامه معاملات نیمروز بود. نرخ دلار در شروع معاملات به صورت پیوسته افت کرد و تا سطح ۲۳ هزار و ۶۵۰ تومان تومان پایین آمده بود. این روند تغییرات در روزهای اخیر بی‌سابقه بود و معمولا شاهد تغییرات نوسانی بودیم. دلار وارد فاز نزولی شده بود و احتمالا مهم‌ترین دلیل این امر افزایش امیدواری‌ها به آینده مذاکرات هسته‌ای بود.

روند کاهشی نرخ درهم

قیمت درهم امارات در شروع معاملات نسبت به نرخ انتهایی دیروز ۶۵ تومان کاهش یافت و روی رقم ۶ هزار و ۵۹۰ تومان قرار داشت. درهم مانند دلار روند کاهشی را ادامه معاملات نیمه اول روز نیز دنبال کرد و تا سطح ۶ هزار و ۵۳۰ تومان پایین آمد. اما با توجه به افت شدید نرخ دلار و روند نزولی آن و اینکه افت دلار پیش از درهم اتفاق افتاد، محتمل است که افت درهم معلول افت نرخ دلار باشد نه علت آن.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر