|
کدخبر: 167087

بازنگری نرخ طلا در کوتاه مدت و بلندمدت

قیمت طلا با خوردن به سقف ۱۷۹۰ دلار نزولی شد. این اتفاق سبب شد پیش‌بینی‌ها درباره نرخ طلا در کوتاه مدت و بلندمدت بازنگری شود.

اقتصاد بازنگری نرخ طلا در کوتاه مدت و بلندمدت

قیمت طلای جهانی یکی از عوامل اثر‌گذار بر نرخ طلا و سکه در بازار داخل است.

پس از مدت‌ها درجا زدن بازار جهانی طلا شاهد تحرکات جدیدی است. یکی از عوامل این تحرکات احتمال افزایش تورم در اقتصاد امریکا است. تا چندی قبل برخی تصور می‌کردند پدیده تورم در اقتصاد امریکا اثر‌گذار است اما گروهی که تصور می‌کنند این پدیده‌گذار نیست در حال افزایش است.

یکی دیگر از متغیرهای نرخ بازدهی اوراق قرضه دولتی امریکا است. این نرخ بازدهی رقیب جدی طلا به حساب می‌آید اما درحال‌حاضر از نقطه اوج خود کمی فاصله گرفته است.

آخرین متغیر هم بیت کوین و سایر ارزهای دیجتالی است که از نگاه گروهی از تحلیل گران رقیب طلا به حساب می‌آیند. مجموع اتفاقات در هفته گذشته به شکل رقمی خورد که در یک اتفاق نادر تمامی شرکت‌کنندگان در نظر سنجی کیتکو رای ۱۰۰ درصدی به افزایش نرخ طلا دهند.

با این حال پس از شروع خوب و طوفانی دیروز اما نرخ طلا در بازار برگشت.

جف رایت مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در این بازار اعتقاد دارد: نرخ طلا با بازگشت از سطوح افزایشی ثبت شده نتوانست روند صعودی هفته قبل را دنبال کند، زیرا هیچ یک از افراد قدرتمند قادر به تأثیرگذاری یا تحرک در نرخ نبودند.

 از دید او پوشش کوتاه مدت هفته گذشته درحال‌حاضر به پایان رسیده است و طلا قبل از حرکت در هر دو جهت به دنبال یک کاتالیزور جدید است.

اما گروهی دیگر از کارشناسان اتفاقات این روزها را اصلاح می‌دانند و اعتقاد دارند نرخ طلا در نهایت صعودی خواهد بود.

اگر فعالان برای حرکت نرخ طلا به سمت بالا منتظر یک کاتالیزور جدید هستند به این اخبار توجه کنند؛

نخست: تنش‌های رو به رشد بین ایالات متحده و روسیه و همچنین ایالات متحده و چین

دوم: پیشنهاد فعلی رئیس‌جمهوری جو بایدن برای "طرح مشاغل امریکایی" که اجرای آن حدود ۲ تریلیون دلار طی هشت سال هزینه خواهد داشت.

سوم: تعدیل نرخ بازدهی و اخبار مربوط به تورم

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها