|
کدخبر: 167058

پرداخت وام ۱۰ میلیونی به بازنشستگان + جزییات و لینک ثبت نام

بازنشستگان از فردا می‌توانند برای دریافت وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی ثبت نام کنند.

اقتصاد پرداخت وام ۱۰ میلیونی به بازنشستگان + جزییات و لینک ثبت نام

ثبت نام اینترنتی وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری از فردا اول اردیبهشت ماه شروع می شود.

بازنشستگان کشوری از فردا به مدت یک ماه مهلت دارند تا برای دریافت این وام ضروری ثبت نام کنند. ثبت نام از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir انجام می شود.

بازپرداخت این وام ۱۰ میلیونی ۳۶ ماهه و حدود ۳۰۰هزار تومان با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد است. این وام پس از پایان مهلت ثبت نام و انجام فرآیندهای معمول، فقط به حساب افراد مشمول در بانک صادرات که درسیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی دریافت می کنند، واریز می شود.

وراث مستمری بگیر می توانند وام بگیرند؟

به گفته مرتضایی فرد مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری فقط تنها یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث می تواند از این تسهیلات استفاده کند.در این صورت متقاضی باید نسبت به تکمیل فرم تعهد وراث توسط سایر وراث و ارائه آن به مدیریت های استانی صندوق در مهلت یک ماهه تعیین شده اقدام کند.

طبق اعلام مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری ،متقاضیان باید حتما در زمان ثبت نام شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات و شماره تلفن همراه خود را در سامانه ثبت کنند؛ البته ثبت نام در سامانه، حقی را برای پرداخت وام برای متقاضیان ایجاد نمی کند.

لازم به ذکر است، پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام های دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات، میزان حقوق و چند مورد دیگر مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، واجدین شرایط تعیین و اسامی براساس نوبت بندی در سامانه اعلام می شود.

منبع: کاماپرس

ارسال نظر