|
کدخبر: 162758

گزارش ویژه گسترش نیوز:

پلی استیشن ۵ چقدر ارزان شد + جدول

با آرام گرفتن روند تغییرات قیمتی دلار و افزایش واردات ps5 شاهد کاهش قیمت آن بودیم.

اقتصاد پلی استیشن ۵ چقدر ارزان شد + جدول

نسخه جدید کنسول بازی سونی یعنی پلی استیشن ۵ در شرایطی سال گذشته وارد کشور شد که قیمت ارز دارای نوسانات بسیاری بود. همین امر باعث شد ابتدا حدود قیمت ۳۰ میلیون تومان برای آن مورد نظر قرار بگیرد و کمی بعد حتی به ۳۵ میلیون تومان هم در بازار رسید.

رفته رفته اما با آرام گرفتن روند تغییرات قیمتی دلار و افزایش واردات این محصول (البته به صورت غیر قانونی) شاهد کاهش قیمت آن بودیم.

در حال حاضر ps۵ در بازار بین ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان قیمت دارد. گستره قیمتی بر اساس حجم هارد این محصول (۸۲۵ گیگابایت یا ۱ ترابایت) بر اساس تعداد دسته های بازی و بر اساس دیسک خور بودن یا نبودن محصول تعیین می شود. نسخه ای که همه آپشن های ذکر شده را یکجا داشته باشد، حدود ۱۰ میلیون از بقیه گران تر است.

در پاییز سال گذشته البته قیمت یک کنسول فول آپشن به حدود ۴۵ میلیون تومان هم می رسید.

روند-قیمت-پلی-اشتیشن

کنسول نسل نهمی سونی یعنی PS5 چه از نظر سخت افزار و چه از نظر ظاهر و حتی دسته، دارای تغییرات زیادی بوده است. شرکت سونی دو نوع کنسول تا به این لحظه به بازار عرضه کرده است که یکی از آن‌ها نوع استاندارد (با قابلیت پذیرش دیسک بازی) و دیگری دیجیتال (بازی آنلاین و استفاده از هارد داخلی) بوده است.

پردازشگر اصلی و گرافیکی این مدل تغییر اساسی کرده و از سری ۴ قدرت بالاتری دارد. همچنین پلی‌استیشن ۵ به‌واسطه پورت LAN یا اتصال بی‌سیم Wi-Fi به اینترنت متصل می‌شود و امکانات متعددی را برای کاربران فراهم می‌کند که بتوانند با عضویت در شبکه‌ی PSN و پرداخت هزینه، بازی‌های مورد نظر خود را خریداری و دانلود کنند یا اینکه به صورت آنلاین با دوستان خود بازی کنند.

پورت‌ USB از نوع Type-C به آن اضافه شده است. دسته‌ها از طریق بلوتوث به کنسول متصل می‌شوند و برد مورد نیاز را پشتیبانی می‌کند. خروجی تصویر، پورت HDMI است و کیفیت ۴K را پشتیبانی می‌کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها