|
کدخبر: 162022

علت مرغ ۴۰ هزار تومانی بی‌کفایتی‌ مسئولان است

درحالی که حداکثر نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ ۲۰۴۰۰ تومان و براساس اعلام انجمن پرورهش دهندگان نرخ این محصول بر اساس هزینه‌های تولید ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان است، در نتیجه بی‌کفایتی مسئولان و عدم حمایت از تولید نرخ این محصول به ۴۰ هزار تومان رسید.

اقتصاد علت مرغ ۴۰ هزار تومانی بی‌کفایتی‌ مسئولان است

در سال جاری نرخ مصوب جوجه یک روزه از ۲۴۰۰ تومان به ۴۲۰۰ تومان رسید، نرخ نهاده‌ها دامی ۲۰ درصد افزایش یافت و نرخ برخی دیگر از ملزومات تولید مانند واکسن آزاد شد، اما نرخ مصوب مرغ افزایش نیافت، این امر انگیزه جوجه ریزی و تولید را کاهش داد تا با کاهش عرضه و کمبود این محصول در بازار رو به رو شدیم و در نتیجه بازار مرغ به شکل امروزی رسید.

با وجود همه این مشکلات وزیر جهاد کشاورزی به تازگی اعلام کرده است که در تولید مرغ و تخم‌مرغ بسیار خوب عمل کرده‌ایم! اما مسئولان این وزارتخانه از جمله معاونت امور دام حاضر به پاسخگویی در این زمینه به رسانه‌ها نیستند و تنها شرکت پشتیبانی امور دام در این ارتباط وعده بهبود شرایط در آینده نزدیک می‌دهد.

در صورتی که مسئولان دولت مانند دیگر افراد به بازار مراجعه کنند عمده مغازه‌ها مرغی برای عرضه ندارند یا اینکه به قیمت‌های بالایی به فروش می‌رسانند به طوری که مرغ ۲۰۴۰۰ تومانی ۴۰۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

میادین میوه و تره بار و مغازه هایی که مرغ به نرخ مصوب عرضه می‌کنند دارای صنف سنگین فروش در شرایط کرونایی هستند.

عسکری معاون گشت‌های تعزیرات حکومتی تهران در این ارتباط گفت: قرار بود از امروز مرغ برای فروش در میان اصناف عرضه شود و ما نیز بر روند توزیع آن نظارت کنیم اما من چیزی برای عرضه ندیدم.

در حالی که قرار بود روزانه هزار تن مرغ گرم و هزار تن مرغ منجمد برای تامین نیاز هزار و ۷۰۰ تنی استان تهران توزیع شود، رحمتی بازرس اتاق اصناف در واکنش به این موضوع گفت: در مجموع ۹۰ تن مرغ برای تهران آمده است که باید در شهر تهران و شهرستان‌های استان توزیع شود.

این شرایط باعث شده که نرخ مرغ با نرخ هایی بالایی به‌دست مردم برسد و با کمبود عرضه مرغ شاهد سودجویی‌های زیادی در بازار هستیم.

قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ ۲۰۴۰۰ تومان و بر اساس اعلام انجمن پرورش دهندگان مرغ نرخ واقعی مرغ بر اساس هزینه‌های تولید ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان است اما این محصول امروز در بازار به قیمت‌های مختلفی مانند ۳۵ هزار تومان تا ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

منبع: تسنیم
  • خخخ ارسالی در

    وزیر و رئیس جمهور به این میگن.

  • باز نشسته بدبخت تامین اجتماعی ارسالی در

    علت مرغ ۴۰ هزار تومانی بی‌کفایتی‌ مسئولان است
    مرغ تومرغ فروشیها شده چهل هزارتومن اونوقت اقایون مسئول میگن مرغ بالای بیست چهار هزارتومن نخرید اقای مسئول فکر مردم باشید وشایعه رسانه ای نکنید مرغ پنجاه درصد افزایش پیدا میکنه بعد برا دلخوشی ده درصد کاهش میدن بعد افتخار میکنند که مرغ کاهش قیمت داشته از نود هشت تا به العان نزدیک به ده برابر قیمت معادل سیصد درصد افزایش قیمت داشتیم
    خدمت گذاران ومسئولین کشور در خواب ناز تشریف دارن
    هرچیزی تومملکت یه رئیس داره اونوقت نتیجه اش میشه این
    مردم شدن بازیچه

  • غلامعلی سو آنی ارسالی در

    سلام هموطن عزیز اگح مسعولا ابه فکر مانیسنن اگه چند روز مردم مرغ نخرن. چون سردخانه وکشتارکاه ظرفیت انبارنداره مرغداری‌ها مجبورند محل پرورش راتخلیه کنند ومرغ با ازدحام خروجی وتولید مواجه میشه پس قیمتش میاد پایین

  • کمیل ارسالی در

    نتیجه اطمینان جوانان به شعارهای ..... و انتخابات از روی هیجان و هورا کشیدن های بنفش جز این نیست. سال 92 رو بیاد بیاورید . مسئولین مقصر نیستند.

  • ناشناس ارسالی در

    در روزهای که همه سر کار هستند وادرات باز است اجناس و خوراکیها روز به روز گران وگ رانتر می شوند چه برسه به اینکه کشور و هم ه همه درتعطیلات مطلق به سر می برند غیر ا ز گرانی چه انتظاری از مسولین داشت

  • حع ارسالی در

    خدایا لعنت کن این مسولین به کفایتو از زم ین بر دار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها