|
کدخبر: 158036

وعده مقام مسئول درباره قیمت مرغ

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران از عرضه روزانه ۱۲۰۰ تن مرغ خبر داد و گفت: تا ماه مبارک رمضان برنامه‌ای برای تغییر قیمت مصوب مرغ نداریم.

علیرضا سالمی مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران از افزایش عرضه مرغ خبر داد و گفت: طی دو تا سه هفته اخیر به دلایلی همچون عرضه گوشت مرغ تنها به‌صورت عمده در میدان بهمن شاهد افزایش قیمت مرغ بودیم که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عرضه مرغ گرم از میدان بهمن ابتدا به میدان پیروزی، سردخانه تهرانپارس و یک مرکز هم در غرب عرضه می‌شود که در نهایت با افزایش مراکز عمده عرضه گوشت مرغ به ۴ نقطه، شبکه توزیع ساماندهی خواهد شد.

قیمت در مراکز خرده فروشی

وی قیمت گوشت مرغ در ۴ مرکز عمده را ۱۹ هزار و ۴۰۰ تومان و در مراکز خرده فروشی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد.

این مقام مسئول افزود: با وجود صف‌های طولانی دریافت مرغ در عمده فروشی ها، حواله را حذف کردیم و هم اکنون برای رفع صف در خرده فروشی هم عرضه را افزایش دادیم.

سالمی از توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن مرغ در تهران خبر داد و گفت: براین اساس روزانه ۳۰۰ تن مرغ منجمد و ۹۰۰ تن مرغ گرم در بازار با نرخ مصوب عرضه می‌شود.

مدیر کل پشتیبانی امور دام با اشاره به اینکه تا پایان ماه مبارک رمضان قیمت مصوب مرغ تغییری نخواهد داشت، بیان کرد: هم اکنون هر کیلو مرغ گرم با نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ و مرغ منجمد با نرخ ۱۵ هزار تومان توزیع می‌شود.

سالمی از کنترل قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: با توزیع گسترده گوشت گرم و منجمد با نرخ مصوب، قیمت گوشت در بازار متعادل می‌شود.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران ادامه داد: بنابر سهمیه‌ای که ستاد تنظیم بازار مصوب کرده هر کیلو گوشت منجمد شامل سردست و گردن با نرخ ۷۷ هزار تومان و ران ۸۰ هزار تومان و همچنین گوشت گرم گوساله ۹۵ تا ۱۰۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

وی از تعادل قیمت تخم‌مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن تخم‌مرغ مازاد بدون متقاضی در کشور وجود دارد که به دنبال تبدیل آن به پدر تخم‌مرغ هستیم.

سالمی در پایان تصریح کرد: گرچه قیمت تخم‌مرغ در خرده فروشی‌ها متعادل شده، اما توزیع کماکان ادامه دارد و هم اکنون واحد‌هایی که نیاز دارند به ما مراجعه کنند تا تخم‌مرغ مورد نیاز را در اختیارشان قرار دهیم.

 

منبع: اقتصاد ۲۴
  • ناشناس ارسالی در

    این قیمت ۲۱هزارتومان هرکیلوکجامرغ تهیه م ی شودکه بخریم مرغ درفردیس زیرکیلویی۳۱۵۰۰ تومان پیدانمی شود

ارسال نظر