|
کدخبر: 161984

تحریک بازار بیت کوین با توییت جنجالی ایلان ماسک

ایلان ماسک با یک توئیت بازار بیت کوین را تحریک کرد ترافیک دریایی نرخ نفت را منفجر کرد و نرخ طلا در تانگو با اوراق خزانه داری سمت بالا ایستاد.

اقتصاد تحریک بازار بیت کوین با توییت جنجالی ایلان ماسک

در روز گذشته ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا که با توییت‌های خود جنجال در بازار ارزهای دیجیتالی ایجاد می‌کند، با یک توئیت دیگر موجب افزایش نرخ بیت کوین شد.

ایلان ماسک در توییت خود نوشت: حالا می‌توانید ماشین‌های تسلا را با استفاده از بیت کوین خریداری کنید. در چند ماه آینده قابلیت خرید با بیت کوین برای خارج از امریکا نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که بر أساس گزارش کوین دسک، مشتریان و سرمایه‌گذاران دویچه بانک(بانک آلمانی) عمدتا در امسال روند صعودی محدودی را برای بیت کوین (BTC) پیش‌بینی می‌کنند و انتظار دارند در طی ۱۲ ماه آینده این ارز دیجیتالی به نرخ ۲۰ تا ۴۰ هزار دلار کاهش پیدا کند. این نظر از یک نظرسنجی ماهانه این بانک است که توسط وام دهنده آلمانی از ۵۲۰ متخصص بازار در سراسر جهان انجام شده است.در پیش‌بینی نرخ ۱۲ ماهه بیت کوین اکثریت (۵۲٪) پاسخ دهندگان قیمت‌های زیر ۶۰هزار دلار را می‌بینند. اما برخی فکر می‌کنند توئیت ماسک بار دیگر به کمک صعود بیت کوین آمده است. گرچه درحال‌حاضر نرخ هر بیت کوین با کاهشی اندک به ۵۴ هزار و ۷۲۸ دلار رسید.

آینده بهتر برای طلا

همچنین معاملات آتی طلا در روز چهارشنبه بالاتر و به کاهش معاملات پشت سر هم پایان داد.

براساس گزارش مارکت واچ، جف رایت، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در Wolfpack، اظهارکرد: « طلا ممکن است شاهد تقاضای پناهگاه امن در زمینه محدودیت‌های بیشتر کرونا در آلمان و سایر مناطق اروپا باشد، همچنین اخبار مربوط به مسدود شدن موقت کانال سوئز توسط یک کشتی کانتینری نیز می‌تواند افزایش سرمایه را برای این بازار به همراه داشته باشد.»

او همچنین گفت « احتمال مقاومت کوتاه در برابر نرخ طلا وجود دارد، اما درحال‌حاضر چیز عمده‌ای نیست.» هر نرخ طلای تحویل آوریل(اردیبهشت) ۸.۱۰ دلار یا ۰.۵ درصد رشد کرد و به ۱۷۳۳.۲۰ دلار رسید.درحال‌حاضر در بازار نقدی نرخ طلا با افزایش ۷ دلار به نرخ هزار و ۷۳۴ دلار رسید.

طلا

همچنین روند نزولی بازده اوراق خزانه ایالات متحده ثابت شد، و معاملات بازده ۱۰ ساله ایالات متحده در حد متوسط روند صعودی داشت، هرچند هنوز زیر ۱.۷٪ است.

شاخص دلار در روزی که گذشت ۰.۱۷۳ واحد افزایش داشت و ۹۲.۵۲۰ واحد ارزشیابی شد.

صعود نرخ نفت

ترافیک نفتی در کانال سوئز نرخ نفت را صعودی کرد کشتی کانتینری «ام وی گرین» که روز سه شنبه با پرچم پاناما در حال عبور از کانال سوئز بود از پهلو در مسیر رفت و آمد کشتی‌ها از حرکت باز ایستاد تا آبراه ارتباطی بین دریای مدیترانه و دریای سرخ مسدود شود ترس از اختلال در مسیر حمل‌ونقل دریایی بازار نفت را وحشت زده کرد و نرخ در این بازار بالا رفت.بلومبرگ می‌گوید تلاش‌ها برای بازگشایی مسیر ادامه دارد.درحال‌حاضر هر دو نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدییت بیش از ۵ درصد افزایش داشت و به ترتیب ۶۴.۰۶ دلار و ۶۰.۸۱ دلار قیمت‌گذاری شد. روز گذشته یک خبر دیگر نیز منتشر شد موجودی نفت خام در امریکا خام هفته گذشته ۱.۹ میلیون بشکه افزایش یافته، در حالی که پیش‌بینی اقتصاددانان ۷۰۴ هزار بشکه بود نرخ نفت ابتدا به این گزارش واکنش خامی نشان داد اما در ادامه اصل پیام گزارش را هضم کرد پیامی که کمک به افزایش نرخ بود. تقاضای مصرف سوخت در امریکا به اوج چهار ماهه رسیده است این یعنی اشتهای پالایشگاه برای خرید نفت بالا می‌رود به همین دلیل این خبر نیز به کمک جهش نرخ نفت در روز گذشته آمد.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها