|
کدخبر: 161802

در این دو منطقه نمی توانید خانه بخرید!

دو منطقه یک و دو تهران که دو منطقه پرمشتری و مطلوب برای خریداران مسکن هستند نیز سالی پر رونق را در سال گذشته پشت سر گذاشتند. منطقه دو تهران در سال ۹۹ همیشه در میان سه منطقه پرفروش قرار داشت. منطقه یک هم از لیست ۱۰ منطقه پرخریدار خارج نشد هرچند این دو منطقه نیز در نیمه دوم سال ریزش معاملات را تجربه کردند.

اقتصاد در این دو منطقه نمی توانید خانه بخرید!

سال ۹۹، سال پرفراز و نشینی در بازار مسکن بود، سالی که با پیش بینی کاهش قیمت از سوی کارشناسان آغاز شد اما درواقعیت قیمت‌ها هر ماه افزایش داشت تا سرانجام آبان ماه ترمز افزایش قیمت کشیده شد. اما کاهش قیمت‌ها دوام چندانی نداشت و در دی و بهمن دوباره افزایش قیمت هر چند اندک در این بازار مشاهده شد.

دو منطقه یک و دو تهران که دو منطقه پرمشتری و مطلوب برای خریداران مسکن هستند نیز سالی پر رونق را در سال گذشته پشت سر گذاشتند. منطقه دو تهران در سال ۹۹ همیشه در میان سه منطقه پرفروش قرار داشت و منطقه یک هم از لیست ۱۰ منطقه پرخریدار خارج نشد هرچند این دو منطقه نیز در نیمه دوم سال ریزش معاملات را تجربه کردند.

بررسی قیمت مسکن در این منطقه یک نشان می‌دهد، در فرودین ماه سال ۹۹ برای خرید یک خانه ۸۰ متری در این منطقه ۲ میلیارد و ۵۰۵ میلیون تومان کفایت می‌کرد اما اگر در بهمن ماه ۹۹ قصد خرید همان خانه ۸۰متری را در منطقه یک می‌کردید باید ۴ میلیارد و ۷۹۱ میلیون تومان پرداخت می‌کردید.

در منطقه دو نیز برای خرید یک خانه ۸۰ متری، یک میلیارد و ۹۲۳ میلیون نیاز بود که این رقم در بهمن ماه به ۳ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان رسید.

فروردین ماه؛ آغاز گرانی‌ها

منطقه یک فرودین ماه را با متوسط قیمت هر مترمربع زمین، ۳۱ میلیون و ۳۱۶ هزار تومان آغاز کرد. در این ماه به رسم همیشه خرید و فروش کمی انجام می‌شود وبازار به دلیل تعطیلات نوروز و روشن نبودن وضعیت قیمت ها، تعطیل است. در این ماه ۸۴ معامله در این منطقه ثبت شده است که سهم این منطقه از کل فروش املاک تهران ۶.۸ درصد بوده است.

منطقه دو نیز فرودین را با قیمت ۲۴ میلیون و ۴۲ هزار تومان برای هر متر مربع واحد مسکونی آغاز کرد. در این ماه در این منطقه ۱۰۶ معامله انجام شده است. سهم این منطقه از کل فروش‌ها املاک تهران ۸.۵ درصد بوده است. در این ماه متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در تهران ۱۵ میلیون و۳۰ هزار تومان بوده است.

در دومین ماه فصل بهار قیمت یک متر مربع آپارتمان در منطقه یک به ۳۳ میلیون و ۸۹۶ هزار تومان می‌رسد، در این ماه ۵۰۶ معامله در این منطقه به ثبت رسیده است. در منطقه ۲ نیز قیمت هر متر مربع آپارتمان به ۲۶ میلیون و ۴۴۳ هزار تومان رسیده، در این ماه هزار و ۸۵ معامله در این منطقه به ثبت رسیده است. سهم منطقه دو از کل فروش املاک در تهران ۸.۳درصد است. در این ماه متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در تهران ۱۶ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان است.

آخرین فصل بهار نیز با رشد قیمت مسکن در منطقه یک و دو به پایان رسید. آپارتمان‌های منطقه یک در خرداد ماه به طور متوسط متری، ۴۱ میلیون و ۱۹۸ هزار تومان به فروش رفتند در این ماه ۶۱۲ معامله در این منطقه انجام شده که ۵.۷ درصد ازمعاملات مسکن شهر تهران بوده است.

در منطقه ۲ نیز قیمت هر متر مربع آپارتمان به طرو میانگین ۲۹ میلیون و ۳۸۳ هزار تومان رسیده که ۹۸۳ معامله در این ماه ثبت شده است. متوسط قیمت مسکن در تهران در خرداد ماه به ۱۸ میلیون و ۹۵۰هزارتومان رسیده است.

تابستان؛ ادامه گرانی‌ها، بازار پر خریدار

منطقه یک تابستان را با افزایش مشتری و قیمت آغاز کرد. در تیر ماه قیمت متوسط هر متر مربع آپارتمان در این منطقه ۴۵ میلیون و۳۰۰ هزار تومان اعلام شد و ۷۸۷ معامله نیز در این منطقه ثبت شده است. ۵.۶درصد معاملات مسکن در تهران در این منطقه انجام شده است.

در منطقه دو نیز قیمت هر مترمربع آپارتمان میانگین هر متر مربع آپارتمان ۳۳ میلیون و ۱۲۳ هزار تومان بوده و در این منطقه هزار و ۲۱۰ معامله به ثبت رسیده است.

متوسط قیمت آپارتمان در این ماه در تهران ۲۰ میلیون و ۹۱ هزار تومان بوده است.

در دومین ماه تابستان قیمت‌ها داغ داغ شده و در منطقه یک متوسط قیمت به ۵۲ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان می‌رسد در این ما ه همزمان با افزایش قیمت تعداد معاملات نسبت به ماه گذشته خود کاهش پیدا می‌کند اما سهم این منطقه از معاملات کل تهران ۴.۹ درصد است.

منطقه دو نیز در مرداد ماه قیمت متوسط هر متر مربع واحد مسکونی به ۳۶ میلیون و ۵۹۳ هزار تومان می‌رسد دراین ماه متوسط قیمت هر متر مربع به ۲۳ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان می‌رسد.

در شهریور ماه قیمت مسکن در منطقه یک عقب نشینی کرده و متوسط قیمت آپارتمان به ۵۰ میلیون و ۷۹۲ هزار تومان می‌رسد. در این ماه در منطقه یک ۳۸۹ معامله انجام شده است.

در ماه پایانی تابستان قیمت متوسط هر متر مربع آپارتمان در منطقه دو به ۳۹ میلیون و ۶۰۳ هزار تومان می‌رسد که نشان می‌دهد برخلاف منطقه یک، قیمت‌ها در منطقه دو همچنان افزایشی است. در این ماه ۷۵۸ معامله مسکن در این منطقه ثبت شده است. قیمت متوسط هر متر مربع آپارتمان در این ماه در شهر تهران ۲۴ میلیون و ۲۹۰هزار تومان بود. فصل تابستان برای فروشندگان مسکن در این دو منطقه، فصل پر رونقی محسوب می‌شد.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها