|
کدخبر: 161557

در اسفند ۹۹ اتفاق افتاد

کاهش ۱۰ درصدی قیمت سکه

در آخرین ماه سال تنها بورس توانست بازدهی مثبتی را از آن خود کند اما بازارهای طلا و ارز با افت قیمت مواجه شدند و سکه ۱۰ درصد ارزان شد.

اقتصاد کاهش ۱۰ درصدی قیمت سکه

در آخرین ماه سال تنها بورس سودده بود ولی طلا و ارز با افت قیمت مواجه شدند و سکه با کاهش قیمت ۱۰ درصدی بیشترین افت را داشت.

بورس

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار شاخص کل این بازار در اسفند سال ۹۹ معادل ۶۹ هزار واحد رشد کرد.

در پایان بهمن شاخص کل بورس با قرار گرفتن روی سطح یک میلیون و ۲۳۸ هزار واحدی به کار خود در یازدهمین ماه سال ۹۹ پایان داد. اما در ماه بعدی با رشدی که داشت توانست به سطح یک میلیون و ۳۰۷ هزار واحدی برسد.

طلا

هر گرم طلای ۱۸ عیار در پایان بهمن یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان قیمت داشت اما در اسفند ۵۵ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت طلای ۱۸ عیار با افت ۴٫۵ درصدی در ماه قبل، سال ۹۹ را با قرار گرفتن روی قیمت یک میلیون و ۸۵ هزار تومان به پایان رساند.

دلار

شاخص بازار ارز نیز هم‌پای طلا افت قیمت را تجربه کرد و بازدهی ۴٫۸ درصدی داشت.

آخرین قیمت ثبت شده دلار در صرافی ملی برای سالی که گذشت ۲۳ هزار و ۹۶۳ تومان است که در ماه اسفند نسبت به بهمن حدود هزار و ۲۰۰ تومان کاهش یافت.

سکه

متضرر‌ترین سرمایه‌گذاران اسفند کسانی بودند که دارایی خود را به بازار سکه امامی بردند، قیمت این سکه در آخرین ماه سال قبل ۱۰٫۱ درصد کاهش قیمت را تجربه کرد.

قیمت سکه در پایان بهمن ۱۱ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان قیمت داشت اما در اسفند یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان افت قیمت را تجربه کرد و به قیمت ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان رسید که آخرین قیمت قیمت سکه در سال ۹۹ است.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها