|
کدخبر: 160211

مجلس برای تنظیم بازار دست به کار شد

رییس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون اقتصادی مجلس خواست تا در هفته جاری با وزیر صمت درباره تنظیم بازار جلسه‌ای را برگزار و گزارش آن را به صحن ارایه دهد.

اقتصاد  مجلس برای تنظیم بازار دست به کار شد

محمدرضا پور ابراهیمی در نشست علنی امروز -یکشنبه- در تذکری با اشاره به موضوعات مهم مطرح در کشور و جلسه کمیسیون اقتصادی پیرو دستور هیأت رییسه مجلس در خصوص تنظیم بازار گفت: طبق دستوری که داده شد کمیسیون اقتصادی هفته گذشته نشست مشترکی را با وزیر صمت و معاونان وی، مسئولان ستاد تنظیم بازار، مدیران ارشد و مسئولین اتاق‌های بازرگانی و اصناف برگزار کردند. نمایندگان ناظر مجلس قرار بود در جلسات ستاد تنظیم بازار حضور پیدا کنند اما تا امروز هیچ دعوتی از مجلس نشده لذا ما از وزارت صمت در این زمینه گلایه‌مندیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: همچنین شاهد تصمیمات خاص در جلوگیری از صادرات محصولات کشاورزی به بهانه تنظیم بازار هستیم. این اقدامات به واسطه تصمیمات غیرکارشناسی صورت گرفته و به جای مدیریت بازار به اقتصاد کشور ضربه می‌زند. آقای رئیس جمهور باید اختلاف بین وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی و بانک مرکزی را در این زمینه مدیریت و مرتفع کند زیرا این اختلافات مشکل آفرین خواهد بود.

وی در ادامه به وضعیت بازار سرمایه اشاره کرد وبیان داشت: با توجه به اقدامات و تصمیماتی که در کمیسیون اقتصادی انجام گرفته شده این تصمیمات باید در شورای عالی بورس اجرایی شود تا شاهد ساماندهی در این حوزه باشیم.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امروز وضع تنظیم بازار، کمبود کالاها و افزایش قیمت‌ها فشار مضاعفی به مردم آورده است، در بحث بورس نیز مشکلاتی مطرح است، ما در رابطه با بورس در آخرین جلسه شورای عالی اقتصادی با حضور سران قوا موضوع را مطرح کردیم و درباره مصوبات مجلس و مجوزهایی که برای نظارت به شورای عالی بورس داده شده بحث و بررسی انجام گرفت.

رییس مجلس افزود: کمیسیون اقتصادی نیز هفته گذشته در ارتباط با موضوع تنظیم بازار با وزیر صمت جلسه‌ای را برگزار کردند اما با توجه به اینکه تغییری در بازار حاصل نشده کمیسیون اقتصادی در هفته جاری و روزهای آتی جلسه دیگری را با وزیر صمت در همین موضوع برگزار کند.

وی با اشاره به مشکلات بین وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی تصریح کرد: این موضوع را در شورای عالی اقتصادی با حضور سران قوا مطرح کردیم، مجلس در نیمه دوم فروردین ۱۴۰۰ به این موضوع خواهد پرداخت تا وظایف بین وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت به شکل قبل بازگردد و بخشی از مشکلات حل شود.

قالیباف تأکید کرد: کمیسیون اقتصادی فردا جلسه‌ای را درباره تنظیم بازار برگزار کند و گزارش آن را روز سه‌شنبه ۲۶ اسفند ماه در صحن برای مردم قرائت کند.

منبع: ایرنا
  • ميثم ارسالی در

    ديگه خيلي دير شده نون به نرخ روز خورا

ارسال نظر