|
کدخبر: 159833

راه رفتن بر لبه تیغ تعیین حقوق کارگران

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به برگزارى نشست شوراى حقوق و دستمزد برای تعیین نرخ افزایش حقوق کارگران در سال ١۴٠٠، عنوان کرد: این افزایش حقوق‌ها به گونه‌ای باشد که حداقل‌ها را برای کارگران تامین کند و از سوی دیگر فشار مضاعف به کارفرمایان وارد نکند.

اقتصاد راه رفتن بر لبه تیغ تعیین حقوق کارگران

جعفر قادری با اشاره به جلسات سه جانبه نمایندگان دولت،کارفرمایان و کارگران برای افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ ، گفت: باید این افزایش حقوق ها به گونه‌ای باشد که حداقل ها را برای کارگران تامین کند و از سوی دیگر فشار مضاعف به کارفرمایان وارد نکند.

 وی ادامه داد: هرچه بر کارفرمایان فشار بیشتری وارد شود ممکن است اقدام به اخراج کارگران کنند، شورای حقوق و دستمزد باید نرخی را در نظر بگیرد که پاسخگوی انتظارات متقابل کارگران و کارفرمایان باشد.

 نماینده شیراز در مجلس با تاکید بر اینکه باید شرایطی را فراهم کنیم که بیکاری در جامعه بیشتر نشود، عنوان کرد: افزون بر این باید با در نظر گرفتن همه جوانب، حقوق کارگران افزایش پیدا کند تا زمینه تولید و رشد اقتصادی را فراهم کنبم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: نباید به سمتی برویم که کارفرمایان سرمایه را جایگزین کارگران کنند اگر نرخ ها به گونه ای افزایش پیدا کند سود تولید کننده به صرفه نباشد ممکن است در این شرایط کارفرمایان بخواهند از سرمایه شان به جای کارگران استفاده کنند که در اینصورت تعداد بیکاران افزایش پیدا می‌کند.

قادری با بیان اینکه باید در تعیین حقوق و دستمزدها چند اولویت را در نظر گرفت، اظهار داشت: طبق برخی آمارها در شرایط فعلی ۶ میلیون نفر وجود دارند که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند به همین دلیل باید به گونه ای در تعیین حقوق دستمزدها عمل کرد که کارفرمایان ترغیب شوند تا از این افراد بیکار در چرخه تولید استفاده کنند.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر