|
کدخبر: 159329

تحلیل بازار ارز از برجام

با حمایت از قیمت دلار در مرز ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان به نظر می رسد دامنه قیمت در بازار ارز تغییر کرده است. نوسان گیران ارزی تاکتیک جدید خود را بر پایه نوسان گیری در دامنه های محدود قرار داده اند. به گفته معامله گران بلاتکلیفی در برجام احتمال دارد تقاضا را بالا ببرد.

اقتصاد تحلیل بازار ارز از برجام

قیمت دلار روز سه شنبه در سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی مورد حمایت واقع شد. این حمایت برای معامله گران بازار ارز اهمیت زیادی داشت،‌ چرا که احتمال آتی ریزش دلار را پایین می آورد. در روزهای پیشین نیز معامله گران دلار نتوانسته بودند قیمت این ارز را از مرز ۲۵ هزار تومانی بالا ببرند.

به این ترتیب، می توان گفت که در روز جاری بازار بار دیگر در برابر عبور از این مرز دچار مشکل خواهد شد. این در حالی است که در معاملات پشت خطی روز سه شنبه، قیمت تا ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان رشد کرده بود. با توجه به نوسانات روزهای اخیر باید گفت، دامنه مجاز فعلی دلار برای معامله گران بین ۲۴ هزار و ۵۰۰ تا ۲۵ هزار تومان قرار دارد.

کاهش حجم معاملات در بازار

به گفته فعالان، در روزهای اخیر معامله گران بزرگ تمایل چندانی برای خرید و فروش ارز نداشته اند. آن ها بیشتر به دنبال آن هستند که در دامنه محدودی نوسان گیری کنند. ابهام در مورد آینده برجام موجب شده است که سطح احتیاط در بازار و در میان معامله گران بالاتر برود. با این حال، بیشتر معامله گران عنوان می کنند در صورتی که ‍پرونده برجام به زودی مشخص نشود،‌ سطح خریدها بیشتر و بازیگران محتاط وارد بازار خواهند شد.

اهمیت درهم برای معامله گران

در روزهای اخیر درهم نوسان خاصی را از خود نشان نداده، ولی اوضاع بیشتر با فروشندگان یار بوده است. اگر امروز درهم بالای محدوده ۶ هزار و ۸۰۰ تومانی باقی بماند، قیمت دلار نیز افزایشی خواهد شد. برای ورود قدرت مندتر خریداران بازار ارز داخلی نیاز است که درهم از مرز ۷ هزار تومانی عبور کند. افت قیمت درهم به زیر محدوده ۶ هزار و ۸۰۰ تومانی،‌میزان فروش ها در خیابان فردوسی را افزایش خواهد داد.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر