|
کدخبر: 158409

سکه به کانال ۹ میلیون وارد می‌شود؟

سکه در صورتی روز یک شنبه در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت که دلار به زیر سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی برود.

اقتصاد سکه به کانال ۹ میلیون وارد می‌شود؟

سنای آمریکا طرح بزرگ ۱.۹ تریلیون دلاری کمک مالی برای مقابله با آثار بحران همه‌گیری کرونا را تصویب کرد. معامله گران بازار انتظار دارند، قیمت طلای جهانی در واکنش به این خبر، روز دوشنبه را با افزایش قیمت آغاز کند. در صورت افزایش بهای طلای جهانی، سکه امامی از یکی از متغیرهای کاهشی ابتدای هفته خود رها خواهد شد.

بازار طلا به طور سنتی به عنوان یک پناهگاه شناخته می شود بسته محرک مالی موجب می شود که دولت آمریکا با تزریق اعتبار به اقتصاد نرخ بهره را پایین بیاورد. با کاهش نرخ بهره در اقتصاد امریکا نرخ تورم بالا می رود در این حالت برخی سرمایه گذاران با هدف محافظت از سرمایه های خود در برابر تورم وارد بازار طلا می شوند. افزایش تقاضا برای طلا قیمت را بالا می برد.

این تحلیل در حالی است که قیمت طلا هم اکنون در کف ۹ ماهه قرار دارد و از اوج دو هزار دلار به کف ۱۷۰۰ سقوط کرد.

 اونس طلا در انتهای هفته گذشته به مرز هزار و ۷۰۰ دلاری سقوط کرد و نقش مهمی در افت بیش از ۳ درصدی سکه در روز شنبه بازی کرد. افت سنگین قیمت سکه در روز شنبه موجب شد که حباب این فلز گران بها به زیر محدوده ۵ درصدی برود. در واقع روز شنبه حدود ۲۵۰ هزار تومان، فاصله بین ارزش ذاتی و بازاری سکه کاهش یافت. هر چقدر این فاصله کمتر شود، می توان از نرمال شدن بیشتر فضای بازار سخن گفت. برخی فعالان باور دارند، زمانی که حباب سکه به محدوده ۲ تا ۴ درصدی می رسد،خریدهای پله ای افزایش پیدا می کند.

عامل نزولی در بازار سکه

به گفته فعالان، سکه در صورتی روز یک شنبه در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت که دلار به زیر سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی برود. انتظارات معامله گران سکه تا حدی نسبت به طلای جهانی بهبود پیدا کرده است و تنها افت دلار می تواند، فروشندگان را در بازار سکه فعال کند. در صورت برگشت دلار به زیر سطح ۲۴ هزار و۵۰۰ تومانی، احتمال افت سکه تا محدوده حساس ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی وجود خواهد داشت. در صورت از دست دادن محدوده ۱۰ میلیون و۲۰۰ هزار تومانی، سکه به آسانی می تواند به کانال ۹ میلیون تومانی برود.

منبع: اقتصاد نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    معمولا هر جای دنیا که مریضی همه گیری باشه . باید اجناس و قیمتها . پایینتر از قبل باشه ..
    ولی امروزه همه چیز برعکسه ..
    ادم مریض بشه بعد گرونی هم فشار بیاد به نظرتون کدومشون انتخاب میکنید ؟

  • ناشناس ارسالی در

    کشوری که سران همش به فکر گرانی هستن
    چطور با درگیری مریضی
    قیمت اجناس رو پایین میارن
    از یک طرف مریضی از سوی دیگر گرانی اجناس
    خدایا ملت چگونه دوام بیارم با این همه تورم

ارسال نظر