|
کدخبر: 157332

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری

ارزهای دیجیتال بیش از یک دهه است که وارد حوزه مالی جهان شده‌اند و در حالی که خیلی از سرمایه‌گذاران سنتی آن را یک پروژه کلاهبرداری می‌دانستند موفق شدند بخش قابل توجهی از جریان مالی جهان را به خود اختصاص دهند.

اقتصاد بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری

بنابراعلام کوین‌نیک، در سال ۲۰۲۰ که سراسر جهان درگیر شیوع ویروس کرونا شد و بازارهای مالی رکود وحشتناکی را تجربه کردند، ارزهای دیجیتال نشان دادند که راه نجات را به خوبی می‌دانند. طوری که درسال ۲۰۲۱، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال از یک و نیم تریلیون دلار فراتر رفت. همین موضوع نشان می‌دهد ارزهای دیجیتال نابودشدنی نیستند و آمده‌اند که بمانند.

خیلی‌ها تصور می‌کنند ارزهای مهمی مانند بیت کوین،... رشد قیمتی خود را پشت سر گذاشته‌اند و دیگر برای ورود به این بازار دیر شده است، غافل از آن که در حال حاضر بیش از ۸۰۰۰ ارز دیجیتال در جهان وجود دارد که بسیاری از آن‌ها آینده بسیار درخشانی را پیش‌روی خود می‌بینند. در ادامه قصد داریم به بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۱ اشاره کنیم.

اول از همه بیایید برویم سراغ بیت کوین. قیمت بیت کوین در حالی اواخر سال ۲۰۱۷ به ۲۰ هزار دلار رسید که هنوز در بین سرمایه‌گذاران و مردم سراسر جهان مورد پذیرش قرار نگرفته بود.

پس از آن بیت کوین با یک دوره افت مواجه شد ولی در سال ۲۰۲۰ بیت کوین نه تنها موفق شد از بالاترین قیمت تاریخ خود فراتر رود بلکه توانست از ۵۸ هزار دلار هم عبور کند.

اما این بار بیت کوین مورد پذیرش جهانی قرار گرفته و بسیاری از شرکت‌های بزرگ به صرافت خرید بیت کوین افتاده‌اند و بخشی از دارایی خود را به بیت کوین تبدیل کرده‌اند. یعنی این بار بیت کوین از حمایت نهادی بیشتری برخوردار است.

برخی از تحلیلگران اعتقاد دارند بیت کوین در سال ۲۰۲۱ می‌تواند به قیمت‌های ۷۰٫۰۰۰، ۸۰٫۰۰۰ و ۱۰۰٫۰۰۰ دلاری هم دست پیدا کند، در حالی که عده کمی از تحلیلگران هم پیش بینی کرده‌اند بیت کوین در آینده می‌تواند به قیمت‌های عجیب ۵۰۰٫۰۰۰ و حتی ۱ میلیون دلار هم برسد.

این روزها نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران و تریدرها به بیت کوین کاملا مثبت است و صرف نظر از این موضوع بیشترین میزان نقدینگی در بین ارزهای دیجیتال از آن بیت کوین است به این معنی که هر زمانی اراده کنید می‌توانید بیت کوین‌های خود را به پول نقد تبدیل کنید. بر همین اساس خرید بیت کوین هنوز هم می‌تواند یک سرمایه‌گذاری پرسود در سال ۲۰۲۱ باشد.

اتریوم که بعد از بیت کوین مهمترین ارز دیجیتال در جهان محسوب می‌شود، حالا ارزش بازار آن از ۱۵۰ میلیارد دلار فرا رفته و در بین ۱۰۰ دارایی برتر جهان قرار گرفته است. با وجود اینکه اتریوم در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ دلار ارزش دارد اما نشانه‌هایی وجود دارد که خبر از رشد چشمگیر این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱ می‌دهد.

توسعه دهندگان اتریوم در حال توسعه بلاکچین اتریوم ۲ هستند که می‌تواند علاوه بر حل مشکل مقیاس پذیری، سرعت تراکنش‌ها در این بلاک چین را افزایش دهد.

اتریوم یکی از پرکاربردترین بلاکچین‌ها محسوب می‌شود و حوزه امور مالی غیرمتمرکز روی آن بنا شده است. امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای در سال ۲۰۲۰ رشد شگفت‌انگیری داشت و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۱ هم ادامه داشته باشد. این موضوع می‌تواند به افزایش استفاده از اتریوم و در نهایت رشد قیمت آن منجر شود.

نکته مهم‌تر اینکه اتریوم در سال ۲۰۲۱ توانست به سقف قیمتی خود یعنی ۱۴۰۰ دلار برسد و حتی تا ۲ هزار دلار نیز بالا برود. تحلیلگران اعتقاد دارند، اتریوم در سال ۲۰۲۱ مشابه بیت کوین می‌تواند تا چند برابر آن رشد کند. برخی از تحلیلگران نیز قیمت‌های ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار را برای اتریوم در پایان سال ۲۰۲۱ پیش بینی کرده‌اند.

نئو (NEO) که در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد، یکی از استارتاپ‌های موفق در حوزه ارز دیجیتال در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. در نگاه اول نئو با کاربردهایی مانند امکان توسعه قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) یک رقیب برای اتریوم محسوب می‌شود.

 اما نئو مزایایی دارد که آن را از اتریوم متمایز می‌کند و آن را ارزشمندتر می‌کند. از جمله پایین‌ترین کارمزد تراکنش‌ها در شبکه، محدودیت استخراج ۱۵ میلیون سکه در سال (جلوگیری از تورم)، سرعت بسیاری بالای پردازش تراکنش‌ها (۱۰۰۰ تراکنش در ثانیه)، همکاری با شرکت‌های بزرگ از جمله مایکروسافت، علی بابا و از همه مهم‌تر پشتیبانی از زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی که به توسعه‌دهندگان بیشتری اجازه مشارکت در توسعه نئو را می‌دهد.

بلاک چین نئو همچنین پروژه نئو ۳ را در برنامه دارد که می‌تواند تحول مهمی در دنیای بلاک چین ایجاد کند از این رو آینده بسیار روشنی پیش روی ارز دیجیتال نئو قرار دارد.

خرید ارز دیجیتال در ایران

با وجود اینکه سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال یک سرمایه‌گذاری پربازده محسوب می‌شود، اما برای خرید ارز دیجیتال در ایران همچنان با چالش روبرو هستیم.

چرا که برای خرید ارزهای دیجیتال از سایت‌ها و صرافی‌های خارجی نیاز به کارت‌های اعتباری بین‌المللی داریم و همچنین به دلیل تحریم‌های مالی ایران، بسیاری از سایت‌های خارجی به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌کنند.

یکی از راه‌های خرید ارز دیجیتال در ایران استفاده از پلتفرم‌های خرید و فروش معتبر است. کاربران ایرانی می‌توانند با کمک این پلتفرم‌ها مانند کوین نیک، ارز دیجیتال بخرند و از این طریق به صورت دلاری کسب درآمد کنند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر