|
کدخبر: 157197

خبری مهم از تعیین حداقل دستمزد در سال ۱۴۰۰

تعیین حداقل دستمزد توسط شورای عالی کار بر روی معیشت حدود ۱۴.۷ میلیون کارگر بیمه شده در کشور اثر مستقیم دارد که اگر مبنای جمعیت هر خانوار کارگری را ۳.۳ نفر درنظر بگیریم، به این معناست که تصمیم شورای عالی کار درباره حداقل دستمزد سال آینده، زندگی ۴۸ میلیون و ۵۱۰ هزار نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اقتصاد خبری مهم از تعیین حداقل دستمزد در سال ۱۴۰۰

پیش نیاز تعیین حداقل دستمزد این است که مشخص شود حداقل هزینه‌ای که یک خانوار کارگری برای معیشت خود در هر ماه هزینه می‌کند چقدر است؛ بر همین اساس، هزینه سبد معیشت خانوار کارگری طی دو ماه گذشته پس از برگزاری چند جلسه و گفتگو میان نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت، برای سال ۱۴۰۰ به میزان ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان تعیین شد.

 با توجه به مشخص شدن هزینه سبد معیشت قرار است اولین جلسه رسمی شورای عالی کار برای بررسی و تعیین دستمزد سال ۱۴۰۰ با حضور نمایندگان کارفرمایی، کارگری و دولت فردا سه شنبه ۱۲ اسفند ماه برگزار می‌شود.

تعیین حداقل دستمزد سال ۱۳۹۹ کارگران به دلیل اختلاف نظرات بین نمایندگان کارگری با کرفرمایی و دولت بسیار طولانی شد به شکلی که اواخر فروردین ماه امسال دستمزد سال ۹۹ به تصویب رسید و پس از آن نیز در یکم تیر ماه مصوبه مذکور اصلاح شد و میزان افزایش حداقل حقوق به جای ۲۱ درصد به ۲۶ درصد رسید؛ یعنی از یک میلیون و ۸۳۵ هزار تومان به یک میلیون و ۹۱۱ هزار تومان افزایش یافت؛ همچنین به پایه مزد سایر سطوح نیز ۷۸ هزار تومان افزوده شد. حق مسکن نیز در مرداد ماه با مصوبه دولت از ۲۰۰ هزارتومان به ۳۰۰ هزارتومان افزایش یافت.

منبع: مهر
  • کارگر ارسالی در

    اینقدر این موضوع روکش میدن تا پابان فروردین بعدشم چس تومن میدن کارگر

  • ناشناس ارسالی در

    مگه نظر ما مهم است

  • ایمان ارسالی در

    این دولت کمر کارکر رو شکوند، حالا یا بی عرضه هستن، یا خائن به مردم.
    هرچی بودن، خدمتگذار که ارپزش دم میزدن نبودن.
    من که نفهمیدم اخر، ما انقلاب کردیم یا کاخهای محمد رضا رو تسخیر کردیم؟

  • حسین پورافشار ارسالی در

    من یک کارگر رسمی هستم نزدیک سی سال خدمت دارم ومدت ده سال است عیدی مونو مثل کارم ندان محاسبه میکنند تمام قانون رجوع کردیم نتونستیم هیچکس بداد مون نرسید.همچنان شب عید کارمندان. بعدا این دستگاه نمی دونه حقوق کادگر زیر فقره؟فقط درفکرخودشونن وحق وقی نجومی شون .گارگردیگه مرد.

  • کارگر ارسالی در

    آیا. آنهایی که حقوق کارگران را مشخص می‌ک نند با این حقوق خودشان چند روز زندگی می‌ کنند،

  • مهدی ارسالی در

    نمیشود گفت کارگر برده داری براش خوبه مگر با سه میلیون چی میشه خرید

ارسال نظر