|
کدخبر: 157075

شوک نقدی به بازار سرمایه

کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده هستند که تزریق ۹ هزار میلیارد تومان به بازار کافی نیست و با فرض تاثیرگذاری انتشار این خبر، این تاثیر در بازار کوتاه مدت است.

با توجه به خبر شب گذشته رئیس سازمان بورس درباره تزریق ۹ هزار میلیارد تومان به بازار، انتظار می‌رود واکنش‌های مثبتی از سوی سهامدارن در ادامه انتشار این خبر در بازار رخ دهد. آیا بازار به این نوع اخبار واکنش نشان می‌دهد؟

سعید ابراهیمی کارشناس بازار سرمایه درباره نیاز اصلی بازار به نقدینگی گفت و توضیح داد: متاسفانه فروش اوراق از سوی دولت باعث افزایش خروج پول از بازار و از طرفی شاهد ورود سرمایه به بازار رمزارزها شده است. اعتماد مردم نسبت به حرف مسئولین از بین رفته است و رفتارهای هیجانی موجود در بازار نتیجه همین موضوع است.

این کارشناس توضیح داد: با شرایط موجود، تزریق مبلغ ۹ هزار میلیارد تومان به بازار کافی نیست و باید مبلغ تزریقی بیش از این مبلغ‌ها باشد تا اعتماد از دست رفته بازار برگردد. یکی از مشکلات بازار امروز از بین رفتن اعتماد مردم از حرف حرف‌های مسئولین است. برای خیلی از سهامداران خرد نیز این خبر و حرف در حد یک خبر باقی می‌ماند، زیرا حرف‌های زیادی از سمت مسئولین به گوش رسسیده اما اتفاقی رخ نداد.

ابراهیمی در ادامه از ورود حقوقی‌های بزرگ به بازار احساس امیدواری کرد و ادامه داد: خیلی از الزام‌هایی که وجود داشته است مناسب نبوده است و باید دید در عمل می‌شود این تزریق نقدینگی را مدیریت کرد یا خبر؟ اما شاخص بازار در معاملات امروز همچنان سیر نزولی دارد.

او در پایان گفت: بر اساس نیاز شدید بازار به نقدینگی، ممکن است این خبر یک شوک به بازار وارد کند اما با این وجود یک تاثیر کوتاه مدت در بازار می‌گذارد و اگر تزریق پول ادامه‌دار نباشد دوباره روند نزولی شاخص برمی‌گردد.

منبع: کارگرآنلاین

ارسال نظر